Kommande Galaxy telefon?
En vän till mig har köpt en Galaxy S4 men jag undrar om det finns lite rykten eller något som säger när nästkommande telefon kommer? Kommer den heta S5 tro?
Antagligen kommer den heta S5, men även Samsung kommer gå över till 64-bit, så jag tror det dröjer till nästa sommar eller nåt sånt.
Så länge? Jaha ja, då gjorde han inget misstag med att köpa S4 nu för jag trodde de skulle komma med någon ny under hösten.
Nä det kommer ingen efterföljare till S4 denna höst enligt Samsung själva. Fast man vet ju aldrig. Det kan ju ha varit en fuling.
Tokningsfråga vad short time skall tolkas som.
#1 64-bit? Har det varit 32 innan, eller vad har jag missat?
Vänlig hälsning, Martin
#4 Tack så mycket för länken! Väldigt intressant och jag måste säga att på något sätt är det lite skrämmande hur fort utvecklingen går. Vad ser vi om 5 år? Huaa. =)
ja
ja verkligen.
nänä, s-serien kommer alltid på våren men däremot kommer värstingen note alltid på hösten, och det är minsann inte en fy skam-telefon. kan man bara tåla storleken så är det absolut det bästa som finns att få för pengar 🙂
Ja, jag tror han föredrar 'lite' mindre skärm ;) Men ser att det inte var fel att handla en S4 i nuläget.
S4 är en bra mobil som kommer hålla ett tag.
Nya och bättre mobiler kommer ju hela tiden, men som sagt så tror jag din vän kommer vara nöjd över S4 ett bra tag.
Jag är helt övertygad om att hårdvaran i S4 inte nyttjas fullt ut av mjukvaran. Det stora lyftet för S4 och andra Android-lurar är nog när Android 5.0 kommer.
Jag har inga belägg för det utan det är mer en magkänsla jag har 🙂
Före S4 så hade jag S2. Det var en okej lur, men sen när senaste Android kom så blev det en helt annan telefon. -vet många som tycker så, så därför så väntar jag med spänning på 5.0
Kan tillägga att jag kör original, dvs ej rootad.
Jo jag vet att de kommer på våren, men iom att S5 skall ha 64-bit så tänkte jag att du lär det nog dröja lite längre därav skrev jag sommar 😛
Han är jättenöjd säger han och är tekniskt intresserad så han kommer sluka i sig all kunskap i android. Har också tipsat honom om denna sajt/forum.
🙂
Jag hittat information om tidigast Mars släpps S5.
Ok, då är allt okej. Tänkte om det rörde sig om bara ett par månader. =)
Verkar oxå som S5 kommer med metallskal.
Hoppas den blir reptålig.
🙂
he he jag kände inte ens till de sidorna 😃
😉
Har också för mig att Samsung brukar släppa sina nya flaggskepp runt April.
HTC brukar också ligga däromkring när de släpper sina nya flaggskepp.
Har för mig att de båda försöker släppa flaggskeppen någorlunda samtidigt även om nu senast One blev fördröjd till Juni.
På tal om olika sidor så finns ju även "Allt om Android".
Bästa hälsningar,
Bertil
de rykten som kommer såhär pass tidigt får man nog utgå från är rena lösa spekulationer som erfarenhetsmässigt inte kommer att ha nån nämnvärd överensstämmelse med verkligheten 🙂.
Rykten får mig att längta 😃
OM ryktet stämmer att SGS5 skall få en ram i metall så är det ju dock enbart positivt då Samsung ju tills nu fått ett epitet som Plastic fantastic.
Troligen så stämmer även ryktet att det kommer att bli en 64-bitars då detta ligger i tiden.
Litt litta grann stämde ju också ryktena om att Apple skulle släppa en "budgetlur" i många olika färger.
Nåväl, det där med färgerna stämde ju men det där med "budget" för en lur som kommer att kosta runt 5 000 Svenska riksdaler kanske kan diskuteras 😂
Kul ändå att läsa alla rykten på olika mobilforum 🙂
Bästa hälsningar,
Bertil
Om Samsung inte löser det på ett hyfsat smidigt sätt att byta batteri samt micro-SD så tror jag de tappar massor med kunder. Det där med 64-bit processor är i dagsläget onödigt då vad jag känner till inte finns nån lur med större minneskapsel än 2GB, men Samsung har eller snart har tagit fram minneskapslar som är 3GB.
Så gissningsvis kommer S5 få 3GB eller 6GB arbetsminne.
Anledningen till plast är ju stryktåligheten samt smidigheten samt vikten. Klart jag är sugen på en S5, men jag får snällt vänta på att abonnemangstiden går ut innan jag köper ny lur.
Visar det sig att S5 gör en HTC One, så blir det nog nytt märke för min del, för jag skall ha micro-SD. Om batteribyte kräver att skruva två små skruvar stör mig inte så mkt.
Gällandes iphone 5C så kostar den 6000:- om man vill ha max minne.