Vad är Google-tjänster?
Igår innan jag somnade var mitt batteri fulladdat, imorse var det under 30% kvar . När jag kollade vad som hade dragit batteri så såg det ut som på bilden, men alla program var avstängda, så är det någon som vet vad du är dom ligger och drar i bakgrunden och som inte syns på aktivitetshanteraren?
Maria Lilja - http://MLilja.webblogg.se - Det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer

suck, ja det där är tyvärr inte ett jätteovanligt problem, att nånting plötsligt börjar toksluka batteri, och tyvärr är det inte så enkelt att det alltid är samma sak utan man får detektiva och testa sig fram lite för att hitta boven. för att få fram lite mer info kan du också dels klicka på Google-tjänster i listan du har där så får du eventuellt upp en närmare spec av vilka tjänster det gäller - inte säkert att man blir klokare av den dock, men gör det och ge oss en ny skärmdump i alla fall 🙂. du kan även klicka på diagrammet så kommer du till en bild som visar telefonens aktivitet vad beträffar till exempel skärm och vakentid. den kommer förmodligen att visa att telefonen varit vaken en massa fast skärmen varit släckt.
sen kan du ju också fundera på om det är någon förändring du gjort helt nyligen, till exempel aktiverat Google now eller laddat ner nån ny app eller nåt?
Värd på Mobiltelefoner och Android

jo en sak till, när du säger att alla program varit avstängda, menar du då att du tvingat dem att stängas, eller menar du bara att du gått ur dem? ser nu att du skriver att de inte visas i aktivitetshanteraren, då menar du att det inte finns ett enda program i listan över aktiva program som du får fram om du långtrycker på home-knappen och sen väljer "tårt"-symbolen. eeeehhhh, alltså om du har en samsung vilket jag ju inte vet om du har slog det mig nu… 😊

det där ser ju inte ut som särskilt mycket vakentid 🤔. testade du att klicka på diagrammet också? och du har inte gjort nån ny inställning eller lagt till nån ny tjänst som till exempel Google now som sagt?
har du testat att starta om telefonen?

jag googlade lite på googletjänster och batteri, och då var det flera stycken som hade löst problemet genom att logga ut från latitude skrev de. är du inloggad på nåt sånt, eller Google + eller nåt?
Edit: undrade just varför jag inte ens hade latitude, det är borttaget sen ett par veckor tillbaka så just den lösningen kan inte vara aktuell nu.

Jag kan inte påminna mig om att jag installerat eller ändrat något. Hur går jag fram diagrammet?
Maria Lilja - http://MLilja.webblogg.se - Det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer
Latitude försvann i och med senaste Google Maps uppdateringen.

ja jag vet michael, 7 augusti tydligen.
mlilja med diagrammet menar jag kurvan överst i din första skärmdump, klicka på den.
Det är här som på skärmklippet som du skall du klicka för att få fram diagrammet/grafen.
Bästa hälsningar,
Bertil

Undrar också vad det är… hur jag än försöker stoppa det i listan som visar tjänster som körs, så startar det bara om… Dock slukar det inte batteri men tycker det är onödigt att ha tjänster som körs när man inte avnänder dom.
Har dock hittat en app jag tänker prova och se om den fungerar, Easy Task Killer Advanced

#11 75% batteri är ju rätt bra om den dessutom nästan inte laddats på ett dygn… eller? Den procent du ser är ju inte det att googletjänsterna har dragit 90% av batteriets ström, det är den mängd av de 15% av batteriet som gått åt som använts av den appen. Hade du haft fler appar igång hade grafen jämnat ut sig mer mellan apparna, och jag gissar på att telefonen inte används så jättemycket då min telefon alltid har skärmen som det som dragit mest batteri, snittar oftast på runt 35%.

Såhär ser min ut. Sen vill jag inte säga att telefonen ska ladda ur på en natt och den inte används. Men vissa få appar kan krångla på det sättet om man stänger av dom då dom autostartar.
Edit, Pet Rescue och Candy Crush är bra tidsfördriv när man åker pendeltåg nästan 2 timmar totalt om dagen! 😇
Har jag fulladdat batteri och stänger av min telefon och startar den ett dyng senare så är batteriet helt utan ström. Jag har en Samsung Galaxy III.

#15 Låter konstigt om batteriet är tomt när telefonen varit avstängd =/. kanske tyder på att det är fel på batteriet?
# 16 Ja telefonen är endast 1 år gammal så ja och jag tycker att den äter batteri.

#17 Vore jag i din sits så skulle jag helt klart prova med ett nytt batteri. Vem vet vad som kan hända om batteriet har något fel =/
# 18 Frågan är var jag får tag i detta? Ska jag köpa ett original så kostar det väl skjortan. Eller så får jag byta telefon.

mlilja, jag tycker inte heller det ser så pjåkigt ut i din senaste skärmdump, lite drygt 1% i timmen i viloläge får man nog tåla - så förhoppningsvis var det en tillfällighet den gången batteriet drog ur helt över natten.
mustangcab, googla batteri till samsung galaxy s3 så kommer du att få upp massor, många av dem Kina-batterier som är lite sämre förvisso men de är ju inte helt värdelösa i alla fall. men jag tror inte originalbatterierna till s3 kostar skjortan heller, under 200 är jag rätt säker på att det går att få tag i dem.
rumblebee, någon task killer kommer inte att hjälpa dig. de apparna du vill stänga ner helt kommer bara att starta om igen, och du stör bara systemets hantering av minnet genom att använda en task killer. de rekommenderas inte om man inte är absolut tvungen för att man har alldeles på tok för lite RAM för sin användning och i princip inte har något val.
# 20 och # 21 TACK!