SNÄLLA HJÄLP!!!! :'(
Jag är en 13årig tjej som behöver hjälp!!
Laddade ner 1 app som heter dentastic (stav???) När jag laddat ner den så fick jag massa virus, så jag tog bort den, sen när jag tröck på internet kom förfan 1 massa videos på tjejer och killar som har 6 mde hundar och hästar!!!!! SÅ JÄVLA NASTY!!
Så jag klickade bort jätte fort men då hängde sig mobilen, har det där jävla äckliga porret på skrämen fortfarande och det försvinner aldrig!!!!!
Hade 1 kompis (kille) när jag var 6 år hos mig, han var 10år.
Han tog mammas dator och gick in och porrsurfade, så kom in mamma hem och hon sa att dte var jag, så hon tror jag porrsurfar, så jag kan inte gå med mobilne till henne för det är ju porr på skärmen! -.-'
Jag kan ju inte precis gå till elgiganten och säga att min mobil har fastnat så är det porr på skärmen. Herregud!!!!!!
Jag har en Sony Sola som jag köpte för 4mån, snälla hjälp mig!!! :'(
Har du testat alla olika webbläsare? Som t ex den som finns förinstallerad, Chrome och Firefox?
Om något av dom fungerar så sök på "AVG free" och ladda ner det! Det är ett gratis antivirusprogram som skannar igenom hela mobilen med jämna mellanrum och även kollar alla appar som man laddar ner och även när man uppdaterar dom. Den varnar också om det är något konstigt med något sms.
Enligt mig är det en av dom viktigaste sakerna att ha på iPhones(usch 😛) eller android för man är ju lika utsatt för virus där som på datorn.
Eller nej jag kollade nu, du behöver inte använda någon webbläsare, gå in i Play Butiken och sök på AVG så finns "Antivirus Gratis AVG Mobile" att ladda ner. Det fungerar alldeles utmärkt för att vara ett gratis antivirusprogram, jag har det även på datorn och har aldrig haft ett enda problem.
Det finns en betalvariant för 95kr på mobilen också men testa det som är gratis först tycker jag!
Hoppas att det kan hjälpa dig med att få bort viruset och hålla mobilen säkrare sen.
/T
ska fixa dt, men jag kan ju inte göra något!! Jag trycker på skärrmen men inget händer! Jag håller in stäng av knappen men den reagrerar fortfarand inget!! PANIK!!! :(
Jag använde internet som redan fanns i mobilen!
Ta ur batteriet om den inte går att starta om. Sen starta den, gå in i play butiken och sök på avg och ladda ner det.
Förhoppningsvis fungerar det att komma in där efter en omstart.
/T
Jag tror batteriet sitter fast.
Batteriet ska väl ändå gå att ta ur på alla telefoner eftersom det kan behöva bytas ut om något händer med det.
/T
Batteritiden får anses som godkänd, vilket är tur då Solas batteri inte kan bytas ut. …. Den sitter för långt ned i förhållande till tummen vilket gör att den är ….
så stårr d på en sida.. :(
Ja jag kollar i manualen på internet nu och det är ju typiskt att det är ett inbyggt batteri när sånt här händer! Men det finns andra sätt att tvinga en omstart.
Felsökning
Telefonen fungerar inte som förväntat
Om du får problem med telefonen ska du försöka följande tips först:
•Ladda batteriet om batterinivån blir låg.
•Använd strömknappen för att starta om din telefon.
•Starta om din telefon genom att avlägsna och sätta tillbaka SIM-kortet.
•Tvinga fram en omstart av telefonen. Tryck och håll inne både strömknappen och knappen för volym upp i fem sekunder. Släpp up knapparna när telefonen vibrerar en gång. Telefonen startas om automatiskt.
•Uppdatera telefonens programvara. När du uppdaterar din telefon säkerställer du optimala prestanda och att du har de senaste förbättringarna.
•Återställa telefonen.
För att tvinga fram en omstart av telefonen
1Tryck och håll inne både knappen för volym upp och strömknappen i fem sekunder.
2 Släpp up knapparna när telefonen vibrerar en gång. Telefonen startas om automatiskt.
Tvinga fram en avstängning av telefonen
1 Tryck och håll inne både knappen för volym upp och strömknappen i 10 sekunder.
2 Släpp upp knapparna när telefonen vibrerar tre gånger. Telefonen stängs av automatiskt.
Det är dessa saker jag hittar som skulle kunna hjälpa dig nu iaf.
/T
ÅHHH!! JAG ÄLSKAR DIG!!!! DT FUNKAR!!! Den startar om!! :D <3
ska ladda ner virusskyddet nu!!!!!
fixat!! Tack Terese!!
Vad bra att jag kunde hjälpa och att det gick starta om den! :)
Nu är du skyddad mot flera såna dumheter iaf för alla appar scannas och varnas för om dom har virus, likaså mail och sms. Och hela mobilen scannas emellanåt för att upptäcka små fel som lyckats smita igenom eller "trasiga" appar.
Så det blir nog inget mer sånt, men nu vet du ju hur du tvingar att stänga av eller starta om den ifall den låst sig på grund av något annat krångel.
/T
här har det varit full aktivitet medans en annan snusade och sov sött ser jag :)! vad skönt och vilken tur att du kunde få hjälp av en annan nattuggla Stellabella!
hjälpte antivirusprogrammet så du fick bort det helt? steg nr 2 i annat fall hade varit en fabriksåterställning, och det kan man också göra själv.
fast det ska också sägas att om en 13-årig tjej kommer in till Elgiganten och berättar att hon fått ett virus som gjort att mobilen hängt sig och visar grov porr så lär hon nog bli trodd på sitt ord :)! (även om de nog inte tycker det är deras sak att hjälpa dig, om de inte har gott om tid och är på sitt hjälpsammaste humör)
Har återställt telefonen helt och laddat ner appen, allt funkar gallant!!! 😃
Härligt att höra :-)!