Synka App data
Ja för en månad sedan så köpte jag en Samsung S4. Tänkte då att jag skulle vilja få med all info från mina appar, som tex spel osv, men har ännu inte lyckats…
Hade en S3:a tidigare som jag ännu har kvar.
S3:an är rootad, dock inte min nya…
Någon som har nåt tips eller förslag?
//Belinda aka Zandrama
Hmmm, hur funkar det om man synkar apparna med google-kontot?
Jag har inte själv provat det någon gång men hört folk som har gjort det, har du provat detta?
En annan idé är att föra över apparna till ditt SD-kort i S3:an och sen använda det kortet eller föra över datan till S4:an?
Finns det minneskort i S3 och S4?
Vänlig hälsning, Martin
Vad jag vet måste man ha root för att kunna göra backup och återställa appdata. Letade som tusan efter en app som kunde klara detta utan root för ett tag sedan men hittade ingen. 😕
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
hmm, jag blev å andra sidan nästan paff när en massa saker dök upp av sig självt från min note 2 till min s4. och med en massa saker menar jag definitivt appdata. kan inte svära på att allt kom med men helt klart mycket. det kanske är så att appdata synkas genom googlekontot om appen i sig stöder det? eller var det samsung-kontot som gjorde det tro, använder du det?
annars är det ju då som snurpan säger att fundera på att roota s4:an också efter att ha letat rätt på en app som kan lösa det, titanium eller nåt, spara backupen från s3:an på sd eller i molnet och sen hämta till s4:an
En bra app, men kräver då root.
Vänlig hälsning, Martin
#3 Tror det är samsungkontot som fixade det för google synkar bara själva apparna.
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus