Samsung GT-S5360 Galaxy Y
Någon som har en sådan och vad är era erfarenheter av den?
MAXI har ett erbjudande om den, som jag tycker verkar helt okej.
499 för telefonen med detta:
Telia Refill kontantkort inklusive Årskort Mobilsurf medföljer utan kostnad, värde 499 kr (0,5 GB/ månad i ett år).
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
du får alltså telefonen för 0 kr om du köper ett årskort mobilsurf kan man säga? tja det är den väl värd iaf, men inte en krona mer skulle jag vilja säga 😃 . men självklart är det ju så att du får vad du betalar för. det här var en typisk instegstelefon, främst marknadsförd som en billig första smartphone till tex barn. jag använder imperfekt här, för den släpptes dessutom 2011 och var alltså en mycket lågpresterande budgettelefon redan då. men om det blir din första smartphone också så kan det ju vara rätt pris att prova smartphonekonceptet för 🙂.
om det nu inte vore för att du har en betydligt vassare och modernare galaxy tab surfplatta 🤔. det bekymrar mig lite, för denna telefon har alltså fullkomligt bedrövligt framförallt minnesutrymme, såväl lagringsutrymme som arbetsminne - så räkna inte med att du kommer att få en liknande upplevelse med den här. då den har en äldre version av OS:et kommer det även pga det (samt det trånga lagringsutrymmet) att vara många appar som inte är tillgängliga.
så ska du ha den här telefonen så bör du inte planera att använda den särskilt mycket som smartphone, ska du mest ringa och messa och kanske bara surfa litegrann ibland och ha nån enstaka app så kan det nog funka och då kännas bra med det behändiga formatet.
Nja, så särskilt mycket surfande på den lär det ju inte bli eftersom jag är hemma, vid datorn större delen av tiden.
Läste dock att man kunde använda telefonen, som "modem/accesspunkt" för surfplatta/laptop och det kan väl vara bra om jag är på semester med mina tekniska prylar.
_
jag var tvungen att kolla för säkerhets skull men ja det stämmer att galaxy y stöder wifi hotspot 🙂. men du bör kolla vad det är för surfhastighet du får då - jag hittar inte den varianten av årskort mobilsurf på telia nu, det visas bara de nyare varianterna. har dock för mig att det var väldigt låg hastighet i det årskortet, max 1 mbps - och det kan du inte ha mycket roligt i en platta med. lite förvånad att de säljer med den gamla varianten fortfarande 🤔
Är jag bara hemma så spelar surfhastigheten på telefon inte någon större roll, eftersom jag ju har min fina 10/10 på gatewayen.
Jag tänkte som så att när det året har gått, som de "bjuder" på så kommer jag att ta mitt gamla mobilnummer och använda någon av de nya "månads/årskorten" Telia, just lanserat.
De har precis fått hem telefonen på MAXI, så jag ska ta och traska ner dit och köpa i morgonbitti, klockan 7.
_
nej jag syftade på att dela ut den hastigheten till surfplattan när du inte är hemma, att du inte ska förvänta dig för mycket av det 🙂.
men det blir väl roligt, att leka lite med din första smartphone - och priset kan man ju som sagt inte säga mycket om 😉
Tja en så där 7-14 dagar om året kan jag nog stå ut med seg surf.😃
_
om det blir outhärdligt får du ge sjutton i att surfa och pyssla istället 😉
Sedan brukar det finnas tillgång till dator på semestermålet 😃
Tyckte ju bara att detta kunde vara ett bra tillfälle att uppgradera från gamla knappmobilen, som endast används till ringa, sms;a och mms;a
_
det är klart du ska passa på, när du i princip kan göra det gratis sas 🙂
Jag har den och är väldigt nöjd i förhållande till vad man kan begära av den telefonen. Ringa, sms:a och ha enkla appar som väder, resetabell och liknande funkar gott och väl till.
Surfen är inte mycket att hurra för, och minnet är ganska så värdelöst, men som sagt är jag nöjd med vad jag har den till. Det är min första smartphone och jag är dessutom inte sådär tekniskt nördig att jag vill/behöver en massa plats, surfmöjligheter, spel och liknande.
nej vi nördar har lite speciella behov (och därför ska man kanske inte lyssna på oss alltför mycket i såna här frågor)
😃
Ja med det facila priset, så kan jag ha råd med både telefonen och PÄRLOR, som faktiskt är viktigare 😃
Kan ju alltid uppgradera till bättre senare, om det behövs.
_
Nu är den hemma😍 Kollade med Telia och på det kortet, som är med ska jag kunna surfa med upp till 20Mb per sekund. Inte illa pinkat, då är han ju snabbare än datorn😃
Nu ska här bara införskaffas displayskydd och kanske ett fodral, eller så pysslar jag ihop ett eget.
_
Grattis till din första smartphone 🌺!
ja då fick du inte det gamla kontantkortet utan det nya 🙂. tyckte väl det lät konstigt om de fortfarande prånglade ut de gamla 🤔. men det var nog maxi som inte hade riktigt koll bara.
fast du kommer inte att kunna surfa i 20 mbps i den telefonen, för den stöder inte högre hastigheter än absolut max 7,2 nedlänk (upp vet jag inte, men tja, typ hälften kanske). men det var ju ändå mycket bättre än max 1 mbps som det var i gamla kontantkortet 🙂
Nu ska jag bara få till registreringen av det nya kontantkortet, så jag får den där extra 100-lappen att ringa för😃
_
@# Marinas Mix
0,5 GB/ månad är inte mycket så håll nu koll så att du inte åker på en räkning som du inte tänkt dig.
I övrigt så grattis till din nya lur där faktiskt Maxi ligger lägst i pris,
Bästa hälsningar,
Bertil
Jag köpte den för jag trodde att jag ville ha en liten mobil och blev inte så glad efter, då den hade svårt för att stava ord och så.. använder den som mp3 spelare nu istället. Jag blev dock besviken då jag inte lyckades hitta någon annan bra tangentbord som funkade att skriva bra meningar i. :(
Och jag har knappt ens hunnit kika på min nya leksak☺️
Ska ju registrera det nya telefonnumret hos Telia för att få en extra slant att ringa för, men det bara går INTE. Har försökt både via datorn och Telias kundtjänst via telefon😡
_