Ny uppdatering på väg ut till Galaxy S4!
Ja nu rullar den ut, version I9505OXXBMF5, gemensam version "nordic countries" för tror jag alla operatörer utom 3 som har en egen. en del har redan fått den under midsommarhelgen - jag som hade rootat min fick den inte automatiskt utan fick ladda ner den själv, och vill man inte vänta på sin tur kan man även om man inte har root leta upp den här och då installera mha Kies.
jag har inte hunnit testa den nämnvärt själv än då jag la in den bara precis nyss, så kan inte säkert säga om den på det stora hela presterar bättre - vi kan ju vara överens om att även om den naturligtvis på inget sätt är långsam så har den inte i sin första mjukvaruversion presterat riktigt som man väntar sig av det totala hårdvarumonster den är. mao den har på sin höjd presterat jämbördigt med min galaxy note 2 och definitivt inte bättre. vilket iofs sannerligen är allt annat än dåligt då sgn 2 är en sjukt rapp och bra telefon och även den har en hårdvara som smiskar det mesta. men tja ni vet, det finns ju uppenbarligen utrymme för lite mjukvaruoptimering för att suga det göttaste ur denna fantastiska hårdvara, och det förväntar man sig ju också att det ska komma.
men två rena nyheter som alltså ingår i denna uppdatering är dels att det nu går att flytta appars data till sd-kort och dels att statusfältet är transparant även om man inte använder någon av samsungs bakgrundsbilder. det senare är väl inte en fråga om liv och död direkt 😃, men man får medge att det är för dj-a snyggt snyggt iaf 🙂. obs! att självklart är det som det alltid har varit att endast de appar "som själva går med på det" kan flyttas.
ni som har fått uppdateringen och hunnit testa den lite mer, märker ni nån skillnad?
jag har den uppdateringen redan men har ej hunnit labba nåt nämvärt.
fast jag har fortfarande 4.22 🤔
Det verkar som de fixat problemet med smearing eller va det nu hette. Jag kan då inte se nåt i min lur. -testade nyss.
Sen en sak till jag märkte och det är att luren verkar grymt snabb nu när man tokskrollar upp och ned. och då så har jag max energispar på, vilket bland annat innebär nedklockad processor.
Återkom gärna med en rapportering om vad ni tycker och hur ni upplever den nya uppdateringen!
Spännande att följa! 🙂
Vänlig hälsning, Martin
VSK det finns mig veterligen ingen senare androidversion ute än 4.2.2 så det var mindre underligt 🙂. detta är bara samsungs egna justeringar av sin firmware.
ja smearingen lär ska vara fixad, det är en av de kända nyheterna. jag valde dock medvetet att inte nämna den då inte alla upplever den överhuvudtaget. jag gick tex och undrade vad det var för nåt tills jag fick se det i slowmotion på en filmsnutt. sen visste jag, men tyckte fortfarande det var typ det minsta problem jag nånsin haft i hela mitt liv 😃.
ja det är som att de har tagit bort den där scrollningsbromsen i webbläsaren, den retade jag mig på. en del trådar här på iFokus är rätt mastiga till exempel, då är det skönt att kunna scrolla i fri fart. kör du samsungs webbläsare eller chrome? jag kör faktiskt chrome numera i min s4, den har äntligen blivit användbar. och sen Samsung begick idiotin att försämra den vanliga "gamla" webbläsaren genom att till exempel ta bort bokmärkssynkningen med gmail-kontot så blev ju den mindre rolig.
ha ha jag va likadan gällandes smearing. -jag var tvungen att ta reda på vad det var för nåt för att jag skulle märka av det 😃
jag kör med chrome som webläsare.
jag väntar på 5:an skall släppas. 4.22 är ju gammalt som gatan 😂
Då lär du få vänta :-). 4.3 däremot kommer nog inom överskådlig framtid till nexusarna
🙂
Jag uppdaterade och det ända jag märkte var den coola transparenta nerdrags menyn. Men vad bra! Så nu är det inga problem med minneskort det funkar som bara att lägga på den interna lagringen?
jag upptäckte en finess som heter typ "visa bättre text". -jag ahr då aldrig sett den förut så jag antar att den är ny. Dessutom så tycker jag att färgvalen man kan göra för skärmen är lite ändrade.
Så jag har bättre text och färgvalet näst längst ned vad nu det valet heter och wow säger jag bara.
Samsung Samsung Samsung.
Have never anybody/anyone heard about the brand HTC.
Samsung Samsung Samsung allt the time and in between also some owner of a iPhone.
HTC HTC HTC.
Best regards,
Bertil
Bertil tråden handlar dock om en större uppdatering till en Samsung-telefon :). Så det finns rätt goda skäl till att det talas om samsung i den ;)
@#10 kissidor.
Har ju naturligvis kollat länken.
Ville bara vara så där lite "småskojig" som vi "småpojkar" *asg* ibland kan vara,
Bästa hälsningar,
Bertil