Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 614 ggr
N1ll4
2020-06-07 08:17

Hur tar jag bort Samsung-konto?

Hej, jag köpte för ett par månader sedan en Samsung S10. Blev då tvungen att skapa ett Samsung account. Vilket jag gjorde med en av mina gmail-adresser. Jag har sedan tidigare mobiler ett OneDrive-konto som jag betalar för, som är kopplat till en helt annan mejladress än mitt nuvarande Samsung account. Mitt problem är att Samsung accountet tar över mitt gamla One Drive-account! Så när jag går in i One Drive-appen kommer jag in i det nya kontot och inte i mitt gamla som jag betalar för. Sjukt irriterande! Jag har gått in i inställningar-konton och tagit bort det nya One Drive-kontot och lagt till det gamla, men efter 5 min är det nya tillbaka och det gamla borta. Hur gör jag för att få tillbaka mitt gamla One Drive? Hur tar jag bort det här sjukt störiga Samsung-kontot som bara förstör? Måste jag fabriksåterställa hela telefonen, vilket jag helst vill undvika. Någon som vet? Tack på förhand.

Annons:
Zepp
2020-11-23 18:42
#1

Sjukt irriterande var ordet!
Nu så har jag en Huawei.. och de är på mig för att skapa ett Huawei-konto, vilket jag vägrar, då köper jag hellre en ny telefon!
Det var inte det värsta, utan jag blev tvungen att skapa ett Google-konto för att ladda ner appar!
Köper jag en ny mobil så får jag väl skapa ett nytt Googlekonto på den nya telefonen!
Vad är det här för skit rent ut sagt.. varför måste man skapa konton för att ens telefon skall fungera?
Varför funkar inte min telefon lika smidigt som min PC?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
2020-12-16 21:20
#2

Bara så ni vet., jag fixade ett Huaweikonto, mest för se hur det funkar.. utifall det blir någon skillnad!
Den stora skillnaden.. dvs den var inte särskildt stor , innebar att jag kunde ladda appar från Huawei App Gallery!
Tillomed bankID från svenska banker.. men så klart främst sociala medier!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tom
2021-03-09 19:32
#3

#0: Jag vet inte hur du ska bli av med problemet men man är inte tvingad att starta ett Samsung-konto bara för att man ska kunna använda en Samsungmobil. Samsung vill bara få det att se ut så. Kan vara bra att veta till nästa gång. Det här är en av anledningarna till att jag undviker Samsung. De har på tok för mycket skit i sina mobiler.

[ghostdoggy]
2021-03-10 23:17
#4

Gå in i enheten där apparna är ,leta upp samsung å blockera den,alernativt degradera den el stäng av den så den inte får till nätet..låter som du skulle ha 2 versioner installerade å förstår att den tar den nya versionen

Upp till toppen
Annons: