Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 599 ggr
alexis2D
11/13/19, 7:40 PM

Huawei

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mobil har tagits över av Huawei. 

Jag märkte detta i går då jag plötsligt inte längre kände igen min mobil. Jag försökte komma i kontakt med Google men de tar inte ansvar för "tredje part". 

Jag fick mobilen i samband med tecknande av ett nytt förmånligt kontrakt av min internetleverantör. Detta hände den 5 maj och den 20 maj tog Huawei över helt. 

Jag får information från Huawei att de har rätt att censurera text och bilder som de tycker är "olämpliga" - alltså har de gett sig själva detta mandat. 

Jag har en modell Y6 2019.

Vad gör jag?

Annons:
Honestyisdead
11/13/19, 8:48 PM
#1

Du har alltså en huawei?

Kan du visa en sådan text där dom meddelar dig att dom censurerar text på mobilerna?

alexis2D
11/13/19, 9:48 PM
#2

#1 - Tror du mig inte? 

Jag vet inte hur jag ska få fram texten här.  Jag kan för närvarande inte använda g-mail, som ett exempel. Jag får hela tiden en anvisning att antingen ta bort inlägget eller att bli omdirigerad till Google. Om jag frågar Google säger de att de inte kan svara för "tredje part" 

Om du berättar för mig hur jag ska skicka texten här så gör jag detta. Jag sitter nu vid datorn och skriver men jag är öppen för förslag.

alexis2D
11/14/19, 2:24 PM
#3

Hur som helst ska jag ta mobilen till säljaren/min leverantör och fråga vad som står på och hur jag ska kunna få tillbaka en fungerande mobil.  De borde ge mig en mobil av annat märke.

alexis2D
11/25/19, 9:23 PM
#4

Tråkigt att det är så lite aktivitet här. Får väl spana vidare ……………..

alexis2D
11/26/19, 7:41 PM
#5

Även om någon inte läser detta så vill jag bekräfta att jag har haft rätt hela tiden. Jag märkte exakt när Huawei tog över min telefon. Nu är saken så pass känd att det har blivit ett reportage i Rapport precis för några minuter sedan.  Jag ska kontakta min  mobilleverantör i morgon och be om en annan telefon som inte kan övertas av Huawai. jag fick nämligen telefonen vid förnyelse av mitt abonnemang som för övrigt är väldigt förmånligt eftersom jag är gammal kund. Så - nu har jag skrivit i alla fall.

kissidor
11/27/19, 9:44 PM
#6

Jodå jag läser och det svaras på frågor också. Orsaken till att jag inte svarade på just ditt inlägg var att jag inte visste vad i all världen jag skulle svara då jag inte hade hört ett knyst om något liknande när du först skrev. 

Men tack för tipset 👍, om det nu börjar bli känt så ska jag hålla utkik efter mer info om saken.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Zepp
12/9/20, 11:48 PM
#7

Jag har oxå en Huaewei!
Biligt o bra!
Vägrat alla konton att ansluta sig till, WTF har jag köpt en mobil så skall den iallafall funka minst som min dator?

Till slut blev jag tvungen att skapa ett Google konto för att ladda ner appar, typ bankID!
Sen efter det så går det inte att Googla längre på vilket man vill utan att man får minst 100 reklamerbjudanden!

Dvs jag har råd att köpa nästan vilken smartphone som helst. lite inne på någon Samsung, men jag vill inte behöva ha några konton som mest förmedlar reklam!.. Nej tack till reklam, jag har för fucking redan köpt er telefon, låt mig slippa reklamen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: