Annons:
Etikettköpråd
Läst 505 ggr
Randomel93
2019-11-05 07:21

Tips på telefon!

Hej! Jag gör inget superavancerat på telefonen, jag surfar, chattar, kollar Youtube.. Det enda spelet är egentligen Sudoku. Jag gillar att ta kort men är by no means ens hobbyfotograf. Men nu börjar min xperia 5 compact att ge upp genom att dö då och då så nu letar jag nytt! Jag skulle vilja ha tips på prisvärda telefoner som inte är alltför dyra men som kanske fyller funktionerna jag söker och som man inte vill kasta ut genom fönstret för att dom är kassa efter en vecka. Jag är tacksam för förslag!

Annons:
kissidor
2019-11-05 13:24
#1

du vill kanske helst ha en så liten telefon som möjligt också då 🙂? och det begränsar ju urvalet en del 🤔. hur viktigt är bra batteritid för dig? och din sony är väl IP-klassad, är det nåt du vill ha nu med?

slutligen, vad innebär "inte allt för dyra" för dig personligen - vad tänker du dig att du helst skulle vilja komma undan med, och vad kan du som mest sträcka dig till?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Randomel93
2019-11-05 15:36
#2

Nu var du mycket kunnigare än jag, vad innebär IP-klassad? Jag laddar telen varje natt så sålänge den överlever typ en dag så är jag nöjd! Jag gillar små telefoner men egentligen spelar storlek ingen roll, skulle nog behöva en större för jag hatar det här lilla tangentbordet.. Kommer jag undan med runt 3000 så vore jag djupt tacksam men kan sträcka mig till runt 5000 :)

[octavia_]
2019-11-05 21:47
#3

Jag är nöjd med min Huawei, det är inte den senaste men den tar fantastiska bilder. Jag har P20 PRO och batteriet räcker över en dag för mig🙂 Huawei finns i både större och mindre varianter och i olika prisklasser.

kissidor
2019-11-06 11:05
#4

IP-klassning står för olika grader av vatten- och dammtålighet 🙂. sonyn har ganska hög klassning och är man tex ute mycket kan det vara nåt som är värt att betala extra för. 

Huawei P20 pro som octavia_ tipsar om är en riktigt bra telefon men hamnar lite över din budget. dess "lillebror" P20 (utan pro) är dock riktigt hyfsad den med och dessutom lite nättare i måtten - och den kan du få tag på för 3490  https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4872941

samsung galaxy A8 2018 skulle också kunna vara ett alternativ, då måste du upp närmare 4000 om du vill handla från en seriös butik: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4630715

allra bästa värdet för de pengarna skulle du antagligen få med en xiaomi mi 9 se som du kan få för 3390 https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5058986 

det är då också en klart modernare telefon än de andra två, och det som talar mest emot den är väl om man trivs med programvaran som är ganska annorlunda än sonys - men det gäller isf då också för huaweien. 

men du kan väl kolla upp de tre förslagen så länge 🙂, och om inte sonyn hinner braka ihop innan dess kan du ju förstås vänta och se om det kommer nåt bra erbjudande på black friday som passar dig. men det kan man ju inte förutsätta - och om det känns som att sonyn kan dra sin sista suck när som helst så är det väl bra om du har gjort ett iaf preliminärt val innan dess så du kan agera snabbt om läget blir akut 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Randomel93
2019-11-06 12:45
#5

Tack så mycket, ska kika!

Randomel93
2019-11-06 12:53
#6

Jag ljög, jag har en Z5 Compact insåg jag nu!

Annons:
kissidor
2019-11-06 14:08
#7

#6 jo men jag förstod att det var det du menade, så jag brydde mig inte om att kommentera det 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: