Annons:
Etikettövriga-tillverkare
Läst 2916 ggr
Frosstis
2019-10-20 14:17

Huawei dålig kvalité på mms

Hej, Jag har en Huawei p30 pro och när jag ska skicka bilder på sms så blir de alltid låg kvalité och pixliga! Varför blir det så och hur ändrar jag det? Det är så störigt när jag vill visa fina bilder jag tagit. Att använda andra appar är inte ett alternativ

Annons:
kissidor
2019-10-20 15:56
#1

mms blir ju alltid väldigt mycket försämrad kvalitet - möjligtvis att du upplever skillnaden som ännu större eftersom p30 pro tar så fantastiska bilder 😃. eller är det kanske så att du kommer från iPhone och är van att skicka med iMessage och jämför med det?

hursomhelst så är det synd att det inte är ett alternativ att använda andra appar, för det är tyvärr det enda som finns att göra - mms blir inte bättre än sådär 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Frosstis
2019-10-21 16:37
#2

Ja jag kommer från iPhone..

Frosstis
2019-10-21 16:38
#3

Det är så illa att om jag skickar bild på en text går det knappt att läsa vad det står

kissidor
2019-10-21 20:26
#4

Ja där har du förklaringen då tyvärr, iMessage är en helt annan sak än mms, och det beror inte på telefonen utan det är operatörerna som inte tillåter högre kvalitet/större filstorlek på mms-tjänsten. 

Det enda jag kan tänka mig att du skulle kunna göra om du inte vill använda en annan meddelandetjänst är att istället dela bilden från google foto eller vilken molnlagringstjänst du nu använder för dina bilder, så att mottagaren med sms:et istället får en länk till bilden i den kvalitet som den är sparad i.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: