Annons:
Etikettappar
Läst 562 ggr
Bjorne
2019-03-23 09:53

Spela ljudbook

Kan någon hjälpa en åldring, kanske något barn?
Jag försöker spela upp en ljudbok medelst musikspelaren i min androidmobil.
Ljudboken består av en stor mängd mp3filer som är numrerade från 001, 002 osv.
Jag har efter tidsödande studier kommit fram till att korslagda pilar betyder att filerna skall spelas i slumpmässig ordning och att pilar som biter sig i svansen betyder upprepa alla låtar, finns det även en etta är det upprepa denna låt.
Jag har stoppat slumpen och provat både med upprepa och inte upprepa.
Vad som händer är att första filen spelas, sedan går den i vänteläge och vill att man skall trycka på startpilen igen. Man vill ju gärna att nästa fil skall spelas upp automatiskt.
Väljer jag en vanlig musikfil mp3 så spelas nästa låt upp automatiskt underligt nog.
Det verkar vara viktigt att det står spellista högst upp på skärmen.Jag har även provat VLC men den beter sin nästan ändå konstigare.
Dessutom kan man undra om det är nödvändigt med alla dessa obegripliga symboler i stället för klartext. Det känns närmast som en kvarleva då upplösningen inte tillät annat.

Annons:
kissidor
2019-03-24 08:33
#1

hmm, nu var det ju länge sen jag lyssnade på nedladdade ljudboksfiler utan jag streamar alltid numera, så jag har ingen egen aktuell kunskap på området. men både den inbyggda appen och vlc är ju ändå generella mediaspelare, så jag skulle kunna tänka mig att den här appen som är specifikt för ljudböcker möjligtvis funkar bättre: https://play.google.com/store/apps/details?id=ak.alizandro.smartaudiobookplayer

kan ju vara värd ett försök i alla fall 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: