Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 971 ggr
planetivory
1/20/19, 8:00 PM

Hjälp! Nedgradera fr Android Pie till Oreo

Jag uppdaterade min telefon innan idag till Pie/ One UI men jag avskyr det, så jag funderar på att nedgradera till Oreo igen. Jag har gjort det innan men jag minns att jag fick problem med att telefonen inte längre sökte efter uppdateringar alls, inte ens när jag sökte efter det manuellt. Menar inte att jag ska uppdatera tillbaka till Pie men eventuellt till kommande uppdateringar. Är detta ett vanligt problem som sker när man nedgraderar telefonen? Jag vet vad det innebär att göra detta, men jag vill bara ha så mycket information som möjligt innan jag ger mig in på det igen. 
Jag vet att garantin också försvinner av detta, men det är inte mitt största problem just nu.

Annons:
kissidor
1/20/19, 9:03 PM
#1

svårt att veta när du inte nämner vilken telefon du har och med vilken metod du lyckades nedgradera den 🙂. men kan det månne vara en samsung galaxy s9 eller s9+? jag vet ju inte heller vad det var för telefon du nedgraderade förut, men om det också var en samsung antar jag att du använde odin? men att lägga in samsung original firmware med odin upphäver ju ingen garanti och stoppar inte heller OTA-uppdateringar. men du kanske låste upp bootloadern, la in custom recovery och rootade också? det isf är där det går åt skogen med uppdateringarna.

jag tror inte du kommer att lyckas backa utan att låsa upp bootloadern nu i alla fall, även om det har gått förut. 

vad är det förresten för förändringar som du tycker så illa om och som inte går att ändra med någon inställning 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

planetivory
1/20/19, 9:10 PM
#2

Åh jag  glömde det helt! Jag har en S9+! Den jag testade det på första gången var en A5 (2017 modell), så jag använde Odin ja, och kommer göra det denna gången med i så fall då det är det enda och enklaste sättet jag stött på. 
Jag minns bara att när jag skulle lägga in dom här filerna i Odin där det står BL, AP, CP osv, jag la bara in filen för BL men när jag kollade en tutorial på Youtube så la han in filer för allting, så vet inte om det var därför det blev så. 
Men jag tror inte jag rootade den, kan inte minnas att jag gjorde det, så långt jag vet iaf 😂

Vad menar du med att låsa upp bootloadern? 

Jag hatar precis allt, finns ingenting jag gillar haha

kissidor
1/20/19, 9:18 PM
#3

den låsta bootloadern förhindrar oauktoriserade förändringar, och enligt vad det står här och var på nätet räknas nedgraderingar som sådana i de senaste versionerna. så för att kunna genomföra sånt måste bootloadern låsas upp, och det är då garantin ryker på en samsung 🙂.

haha jaså det var värst 😃. jag har inte fått den till min note9 än, men hört några otåliga själar som flashat in den med odin och de verkar jättenöjda 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

planetivory
1/20/19, 9:26 PM
#4

Och den kommer ryka om jag gör en sån nedgradering då? Eller finns det nåt sätt att undvika det på och behålla garantin?  🤔

Alla gillar ju olika, finns nog jättemånga som tycker om det, och andra inte. Hoppas du kommer trivas med det! 😃

kissidor
1/21/19, 6:56 AM
#5

mja om du blir tvungen att låsa upp bootloadern så ryker den. men som sagt om du i odin bara kan flasha in en äldre version utan att röra bootloadern så är det ju fortfarande samsungs originalmjukvara och då påverkas inte garantin 👍. hittar fler som säger att nedgradering inte funkar numera, men även de som påstår att de lyckats - så det är väl bara att testa med odin, går det så går det 🙂. läs på ordentligt och lycka till 🤓!

Värd på Mobiltelefoner och Android

planetivory
1/21/19, 7:06 AM
#6

Förlåt men jag förstår fortfarande inte vad du menar… Hur vet jag om jag blir tvungen att låsa upp bl? :/ kommer den säga till eller är det nåt jag får chansa?

Annons:
planetivory
1/21/19, 3:28 PM
#7

Jag har flashat den nu och allt verkar funka som det ska! 🙂

kissidor
1/21/19, 7:09 PM
#8

härligt att höra att det gick bra 👍! då kan du glömma detta med bootloadern helt - men tro mig, den låser man inte upp utan att man vet om det 😃! utan det jag menade var att om det inte hade gått att flasha en äldre version så hade du blivit tvungen att överväga att ta det ett steg längre och offra garantin 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: