Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 775 ggr
Sjuttan
1/13/19, 9:31 PM

Surfplatta med internet.

Har sedan flera år tillbaka använt surfplatta i stället för dator. Har dock tyckt att Ipad verkar väldigt praktisk eftersom där har man internet med sig även när man förflyttar sig. Men har p gr av kostnaden nöjt mig med android platta. (Antar det är rätt uttryck för "vanlig" platta) Har nu upptäckt att det finns surfplattor med internet! Men de är visst dyrare. Men kanske inte i prisklass med Ipad? Nu till min undran. Vad kallas de? Vad söker man på när man vill läsa och lära om den här produkten? Det vore himla intressant att veta.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Galenidjur
1/13/19, 11:40 PM
#1

Jag tror det du är ute efter är en platta med möjlighet att sätta i ett simkort?

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sjuttan
1/14/19, 4:41 PM
#2

Aha! Dessa har ingen särskild benämning då?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

kissidor
1/14/19, 8:59 PM
#3

om det är en iPad eller en android har mindre än ingenting att göra med om de har 4G-uppkoppling eller bara wifi, det finns såna modeller av de flesta plattor med bägge dessa operativsystem 🙂. (däremot är det än så länge ovanligt i windowsplattor.)

plattan i sig kallas inget särskilt i det utförandet, men det står antingen 4G eller LTE i modellbenämningen. de kostar vanligen en eller ett par tusingar mer än motsvarande modell med endast wifi. 

här är alla androidplattor och iPads med LTE på prisjakt tex, du ska alltså kryssa i ja-rutan på 4G (LTE): https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s391300280

vill du ha någon rekommendation så säg till och beskriv lite mer vad du har för budget och önskemål 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sjuttan
1/14/19, 10:33 PM
#4

Trevligt utförligt svar, mkt värdefullt. Tack. Snällt erbjudande, tänker nog på den här varianten nästa gång jag ska byta, vet inte när det blir. Tänkte börja kolla vad dom finns och framförallt läsa på. Därför undrade jag vad jag ska söka på. Tack för länken, ska bli kul att kolla. 👍

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: