Annons:
Etikettövriga-tillverkare
Läst 1209 ggr
Surpan
12/23/18, 3:12 PM

Foton blir suddiga

Hej! Jag har en ny oneplus 6 men jag har ett problem. I princip alla bilder jag tar på min son blir suddiga, även utomhus i dagsljus. Inomhus är det så illa så bara han rör lite på ett finger så blir det suddigt. Jag kan inte ta några foton när han äter eller gör nått. Ska det verkligen vara såhär illa med en modern telefon?

/Surpan

Annons:
kissidor
12/24/18, 10:48 AM
#1

Ja du surpan, oneplus 6 ska ju ha en rätt hyfsad kamera rent allmänt enligt de flestas omdömen - och jag tyckte själv att den var riktigt ok när jag hade den,. Dock använde jag den inte så mycket eftersom jag samtidigt hade en huawei p20 pro, och den var givetvis förstahandsvalet vid fotografering även om oneplusen var trevligare på alla andra sätt. Men den kan ju mycket väl vara så att just det här med fokusering på rörliga föremål är en svag punkt.

men ta och kolla igenom den här tråden som har en hel del både exempelbilder och synpunkter från användare av oneplus 6, så kanske du kan få klarhet i om det är allmänt för modellen eller om det är nåt som inte står riktigt rätt till med just ditt ex, eller om det finns någon inställning eller annat trix som kan förbättra dessa bilder: https://swedroid.se/forum/threads/oneplus-6-fototraden.156605/

Värd på Mobiltelefoner och Android

Surpan
12/24/18, 2:08 PM
#2

Kollade igenom men det postad i princip bara naturbilder och fina bilder i solljus.. vet inte alls vad jag gör för fel men börjar bli ledsen över att inte kunna ta en enda bild på barnen som öppnar paket eller äter julmat… Alltid en hand eller ansikte som är suddigt trots bra ljus och att han inte rör sig särskilt mycket.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: