Annons:
Etikettoff-topic
Läst 973 ggr
Sjuttan
11/5/18, 9:55 AM

Kamerafunderingar.

Jag har en rätt bra mobilkamera. Därifrån överförs bilderna automatiskt till min surfplatta som jag valt att ha i stället för dator. Men om jag har en vanlig separat digitalkamera - kan jag då inte föra över bilderna till platta? Plattan har ju ingen USB- port. Hur gör man då? En annan undran. Om storleken på en digitalkamera anges som DC 530, hur stor är den då i mm el cm?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
kissidor
11/5/18, 11:23 AM
#1

antingen skaffar du ett micro-sdkort som du kan sätta in i plattans minneskortsplats som det är, och i digitalkameran med den adapter från micro sd till sd som brukar medfölja när du köper ett micro sd-kort. det är väl det vanligaste sättet. 

eller om du kan tanka över till ett usb-minne från kameran och din platta stöder usb otg som det heter så kan det funka med nån form av adapter från usb A till micro usb som jag antar att du har i plattan.

slutligen om kameran är såpass modern att den har wifi så skulle du kunna gå via en molnlagringstjänst som tex google drive. dvs först ladda upp dit från kameran, och sen ladda ner därifrån till plattan.

tja det är vad jag kan komma på 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sjuttan
11/5/18, 11:28 AM
#2

Tusen tack för flera förslag, då ska jag nog våga köpa en billig kamera. Ska även då fundera ut vilken metod som skulle passa. Tack igen!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

kissidor
11/5/18, 1:33 PM
#3

det lär nog vara det första som är mest aktuellt 🙂, förvissa dig bara om att den har plats för sd-kort av något slag - jag förmodar att alla har det, men det är inget jag säkert vet.

det är väl inte så många av dem som har wifi, men om de har det kanske det går att få det att överföras direkt från kameran till plattan 🤔? det är dock inget jag vet eftersom jag inte har haft en separat kamera på många år, men om du kan få det bekräftat av någon som vet vad den pratar om så skulle ju det kunna vara smidigt

missade din andra fråga om dc 530. är du säker på att det är en storlek? och inte tex ett modellnummer? dc borde väl kunna betyda digital camera helt enkelt tänker jag mig. kan du ge mig en länk till den dc 530 du frågar om så får jag se om jag blir klokare på det 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sjuttan
11/5/18, 5:36 PM
#4

Jo jag kollade det o det verkar saknas på min. Ska ta kontakt med "rådgivare" på orten o be om hjälp. Tack ändå. Det kan mkt väl vara ett modellnummer. Det stod under size på en camera på en Kina-sajt - vet inte om jag hittar den igen. Men har upplevt förut att det kan vara helt hopplöst att hitta uppgifter om storlek på alla möjliga grejer därborta. Uppskattar att du engagerade dig.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: