Annons:
Etikettandroidcast
Läst 788 ggr
Sindri
10/20/18, 6:59 PM

Chromecasta till flera enheter

Min platta (Lenovo) är kopplad till en Google dongle på en TV. Kan jag koppla ihop den med en annan dongle på en annan TV i ett annat nätverk? Jag har ju redan laddat ner Googleappen skall jag öppna den igen, eller behöver jag ladda ner en ny till den nya Chromecasten?

Annons:
kissidor
10/21/18, 8:13 AM
#1

ja oja, din platta kan du styra vilken chromecast som helst med som du är uppkopplad på samma wifi som 🙂. du behöver inte ställa in nåt nytt i plattan för det, 

men däremot behöver den nya chromecasten konfigureras med hjälp av google home-appen i en platta eller mobil. men när det är klart och du trycker på castingikonen i en app så kommer du att få ett val vilken chromecast du vill casta till - av de som hittas på det wifi du är ansluten till

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
10/21/18, 10:20 AM
#2

Ok - lite som att para bluetooth-enheter då. Vi testar att köpa en dongle här.

Är det bara inbillning eller kan det stämma att en platta tar mindre av surfen för att ta emot och sända än en dator?  Den klarar i alla fall av att visa Svt över betydligt svagare wifi-signaler än min laptop.

kissidor
10/21/18, 10:59 AM
#3

ja det skulle man kunna säga 🙂

vet inte, men det troligast är kanske att själva appen är gjord så den inte drar lika mycket data?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
10/21/18, 5:00 PM
#4

Låter rätt troligt. Glad om jag kan få det att funka.

Upp till toppen
Annons: