Annons:
Etikettappar
Läst 1819 ggr
Sindri
2018-08-20 20:43

Spotify stoppar när jag får aviseringar

Har lusläst på alla möjliga ställen på plattan (Lenovo) men hittar ingenstans jag kan fixa detta.

Så fort jag får en avisering om mail eller uppdatering pausar Spotify. Oerhört irriterande. Måste jag stänga av alla aviseringar varenda gång jag sätter på Spotify? Verkar inte klokt!

Annons:
smellcaramell
2018-08-20 21:11
#1

prova starta om surfplattan, det hjälpte när jag hade samma problem på min mobil

Sindri
2018-08-20 23:23
#2

Ok - nu har jag stängt av den, då borde det vara borta imorgon när jag sätter på den igen.

kissidor
2018-08-21 07:05
#3

Inte riktigt svar på din fråga men vill du ha ljudaviseringar av allting på plattan Sindri? Jag har stör ej-läget aktiverat med inställningen endast prioriterade i alla mina mobila enheter, så att endast larm, kalenderpåminnelser, telefonsamtal och sms från favoritkontakter ger ljudavisering. Jag tycker man blir helt ihjälpipt annars.

Ang Spotify så verkar det vara sådär det beter sig i de flesta enheter nuförtiden.  Du kan prova och gå in i inställningar/appar/spotify och se om det lönar sig att ändra nåt under behörigheter eller batteri - jag kan tyvärr inte säga mer än så eftersom jag inte vet hur det ser ut i dina menyer. Har bara en Huawei P20 pro och en iPad inom räckhåll just nu, och det är ju inte troligt att det ser likadant ut i någon av dem som det gör hos dig - Huawei anpassar ju android ganska hårt.

Annars är det nog bäst att fråga Spotify själva om hjälp eller kolla i deras forum om det finns någon fix. Men jag tror det helt enkelt handlar om att meddelandeaviseringar som standard prioriteras av systemet för att man antar att det är vad användarna vill. Som sagt, kan hända att det går att lösa med lite pill i inställningarna, men det är hursomhelst inte en fråga som är specifik för din platta.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Record
2018-08-21 10:55
#4

Sindri, vilket mailprogram har du nu i plattan när detta händer?

Sindri
2018-08-21 12:08
#5

#3
Jag har stängt av ljudet på alla aviseringar och en del aviseringar är helt avstängda.

#4
Jag använder Blue Mail och Outlook på min inloggning.

kissidor
2018-08-21 13:41
#6

sindri menar du att du har stängt av aviseringsljudet nu, eller menar du att det varit avstängt hela tiden och spotify ändå pausar 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Sindri
2018-08-21 16:01
#7

Ja, det var en av de första sakerna jag gjorde på plattan.

Har inte satt på den och provat idag, få se om jag hinner ikväll.

Upp till toppen
Annons: