Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 878 ggr
Sjuttan
7/21/18, 1:24 PM

Bankärenden via platta.

Jag har en längre tid haft problem att signera mina betalningar med mobilt bank-ID. Använder surfplatta istället för dator. Banken säger att man hört att det här problemet förekommer just när man använder surfplatta. Vet någon varför? Går det att åtgärda? Ibland kan det funka med telefonen, men tycker jag har sämre översikt där så skulle gärna vilja ha en lösning av problemet.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
kissidor
7/21/18, 2:48 PM
#1

Hmm, jag har hört om att det kan vara vissa smått mystiska kompatibilitetsproblem med en del plattor, till exempel med huaweis nya premiumplattor mediapad M5. De finns i två storlekar och det lustiga är att bank-ID hela tiden funkat klanderfritt i den lilla varianten men inte ens gått att ladda ner i den stora 🤔. (Det lär dock ska ha åtgärdats i den stora med i en uppdatering nyligen.) Det var ju inte exakt samma problem, men det känns ändå som att det kan stämma att det kan vara något med bankID som inte riktigt lirar med surfplattor. 

Hursomhelst, förstår att du inte vill göra själva betalningen i mobilen, men du kan ju göra den i plattan men ändå signera från mobilen, det är väl det bästa rådet jag kan ge. Eller är det så att det krånglar i mobilen också?  

Detta gäller din lenovo tab 4 10 antar jag?

Jag tror inte det är något du kan göra åt det, men kan du beskriva problemet?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sjuttan
7/21/18, 5:19 PM
#2

Tack kloka du! Jo jag brukar få ta signerinen via mobilen. Har även funderat på att prova med dosan, men det är ju lite besvärligare. Ja just precis det är min "reservplatta" det handlar om. Har förresten fått sms från Elgiganten att min "produkt är klar för avhämtning"! Alltså stora Lenovon. Har faktiskt ingen lust att hämta den. Suuuur!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: