Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 950 ggr
oh-la
1/15/18, 9:28 AM

Låsa för uppringning

Är det någon som vet om det går att låsa sin Android (Samsung galaxy s7) för uppringning på något sätt? Min 1-åring tycler telefonen är är spännande, men hon ringer upp folk heeeela tiden. Just uppringning skulle jag vilja kunna låsa med kod ellet liknande så det blir svårare att ringa av misstag. Droppen var nu när jag såg att hon ringt min mamma en gång, min man en gång och hyreshusets snickare 4 ggr på bara någon timme…

Annons:
kissidor
1/15/18, 11:24 AM
#1

kanske att nåt i den här stilen kunde hjälpa dig: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.domobile.applock&hl=sv

jag har inte testat den, men om jag fattar rätt så kan du välja vilka appar som måste låsas upp med fingeravtryck. om inte just den har den funktionen är jag ändå rätt säker på att det finns appar som har det om du letar runt lite i google play 🙂

jag vill inte vara snorkig eller bjäbbig, men i ärlighetens namn kan jag ju inte låta bli att undra hur en ettåring kan ha  fri tillgång till sin mammas telefon utan att det går att förhindra? är du inte rädd att hon helt enkelt ska ha sönder den 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

oh-la
1/15/18, 11:45 AM
#2

#1 Tack! Äsch, fråga kan man alltid göra :) hon har absolut inte fri tillgång, men hon tycker telefonen är vansinnigt spännande! Hon har någon barnapp, typ pekbok, plus lite Youtube hon får kika på (vi har ingen tv). Däremot är hon rörlig och påhittig! Hon skjuter skjuter stolar över hela lägenheten för att komma dit hon vill, öppnar byrålådor som trappa, kollar igenom jackfickor och gud vet allt. Vill hon åt något hittar hon ett sätt. Idag har den legat på laddning på diskbänken, och då har hon dragit stolar och kommit åt den. Det går fort att ringa samtal när man kommer på hur man gör… Sedan har vi ingen nolltolerans på teknik I vårt hem. Vi är båda teknikintresserade och ser väl att hon får lära sig nyttja den teknik som finns. Det kommer vara hennes framtid! Under kontrollerade former får hon titta lite på Youtube, eller använda appen.

Record
1/16/18, 10:11 AM
#3

Och lär sig språk på Youtube, till mors begeistring. 👍

Upp till toppen
Annons: