Annons:
Etikettsamsung
Läst 619 ggr
Kurina
1/1/18, 7:42 PM

Ska jag vänta

Har läst någonstans att Samsung ska lansera en ny mobil i vinter/vår. Nu är jag egentligen ute efter en begagnad S8 eller S7. Frågan är om jag ska vänta och se om priserna på S8 går ner efter lanseringen av den nya eller om det spelar någon roll. Dags att byta min S4 till något nyare 🤔

Annons:
[KatarinePierce]
1/1/18, 8:56 PM
#1

Vänta

kissidor
1/1/18, 10:11 PM
#2

Tja det väntar ju alltid nåt nytt runt hörnet, så jag tycker personligen inte riktigt man kan resonera så - om man inte har ett bekräftat datum den närmaste månaden eller så. Och fullt så nära inpå är knappast släppet av s9:orna 😃, även om det ryktas att de kommer tidigare på året än vad s8:orna gjorde. 

Rent prestandamässigt och med avseende på kameran är det ingen jätteskillnad mellan s7 och s8, men s8 har väl bättre batteritid - och sen är ju frågan om du tycker den nya designen på s8 är nåt du gärna vill ha. S7 är ju lättare att hitta skärmskydd och så till, och de där böjda skärmkanterna är ju ingen praktisk fördel, de bara ser läckra ut men rent praktiskt är de mest till förtret.

Fingeravtrycksläsarens placering är nog det sämsta med s8, s8+ och note 8,  den är helt bedrövlig och då är s7:orna bättre. Men det kan vara svårt för dig att avgöra betydelsen av det kanske eftersom du idag har en telefon utan fingeravtrycksläsare.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Kurina
1/2/18, 10:00 AM
#3

#2 tack för infot. Man måste väl inte använda fingeravtryckläsaren, eller?

kissidor
1/2/18, 10:11 AM
#4

#3, nejdå, absolut inte 🙂. Varken min dotter eller min sambo använder sina - oklart varför. Tror det handlar om att de inte anser sig ha tid att investera 5 minuter i att konfigurera den 🤪. 

Själv använder jag det dock så mycket det bara går (inte bara för att logga in i telefonen, utan även för andra inloggningar, godkänna betalningar etc) och jag tycker det är sjukt smidigt med en välfungerande fingeravtrycksläsare.  Retar mig verkligen på den på min note 8 och byter då och då till min reservtelefon ett par veckor bara för att jag nått gränsen för vad jag tål. Men det ska också sägas att det är inte i närheten av lika illa på s8, för eftersom den är mindre så når man  åtminstone fingeravtrycksläsaren med pekfingret utan att kämpa som en galning som jag får göra med min note.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: