Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1684 ggr
UlrikaD
2017-12-08 05:42

Bakgrunden på telefonen ändrar färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Samsung S7 mobil. (Android) Nån gång då och då ändrar bakgrunden färg och går mer i gråvitt/smutsgult. Så kan det vara så allt ifrån nån timme till flera veckor. Bara för att bli som vanligt igen utan att jag gjort nåt. Jättejobbigt ljus att läsa i. Och titta på överlag. Vad är det som gör att det blir då? Hur gör jag för att undvika att det blir så här alls? Och hur tar jag bort det om det nu trots allt ändrar färg igen? Ser ut som om telefonen är storrökare och allt ligger bakom en dimma av smutsig gulbrun rök. Har tagit screenshot på en sida på fb för att visa skillnaden. Den är ju inte vit direkt när man jämför med hur det brukar se ut..Blev den sidan för det var den som var uppe när det slog om så jag skyndade mig att ta den. Hoppas nån vet och det är nåt töntigt, enkelt jag missat att testa bara. Hoppas, hoppas…

Annons:
kissidor
2017-12-08 05:52
#1

Det är inte så enkelt att du har råkat komma åt att slå på blåljusfiltret då? Det kommer man åt bland annat genom en ikon i snabbinställningspanelen, den som du drar ner uppifrån med två fingrar, där blåtand, wifi och alla möjliga inställningar ligger för snabbåtkomst. Ikonen är som en stående rektangel med ett B i.

Värd på Mobiltelefoner och Android

UlrikaD
2017-12-08 06:12
#2

När skärmen ser ut så här och jag slår av blåfilter gör det ingen skillnad. När skärmen är som vanligt med vit bakgrund och jag slår på blåfilter så blir det ju lite annorlunda. Men inte alla lika stor skillnad som det här blir. Verkar så logiskt annars att det skulle vara det.

kissidor
2017-12-09 11:25
#3

då skulle jag misstänka hårdvarufel som bör gå på garantin. det jobbiga är ju att det inte är hela tiden, så skickar du in den till verkstad kan man ju ge sig sjutton på att det inte uppträder just då 😕. men du är nog tvungen att pröva med en fabriksåterställning först också, för det är ändå det första de kommer att göra på verkstaden. 

var har du köpt den? du kan ju alltid gå dit och visa upp den när den är sådär om du har köpt den i fysisk butik

Värd på Mobiltelefoner och Android

UlrikaD
2017-12-09 12:46
#4

Har köpt den via Comviqs hemsida. När jag skaffade nytt abonnemang för ett år sen skaffade jag också ny telefon. Det "lustiga" är att telefonen innan började krångla efter ett år (inte samma krångel) och den telefonen skickades fram och tillbaka en hel del och inte nån gång verkade dom titta efter rätt fel om man säger så. Till slut gav jag upp och skaffade ny telefon. Ville undvika fabriksåterställning ifall det var något annat nån kunde komma på. Vill ju inte göra i onödan. Men börja krångla med comviq blir värre den här gången då jag inte har nån annan telefon att ha under tiden. Börjar undra om telefonerna är förprogrammerade till att börja krångla efter ett år.

kissidor
2017-12-09 14:49
#5

ja det är lite knöligt med fabriksåterställning, och jag tror egentligen inte det löser det här problemet. men som sagt om du tänker lämna in den så kommer de med största sannolikhet att göra det ändå, och då är det ju bättre att göra det själv så man har kontroll över saken i alla fall 🙂

Skulle du möjligen ha budget för att skaffa dig en reservtelefon? Både mellanklass och budgettelefoner har blivit mycket bättre de senaste typ två åren och väljer man rätt kan man få en telefon som är rriktigt trevlig ur alla avseenden utom kameran för under 2000. Min sambo köpte sig till exempel en Moto G5 för ca 1500 att ha som reserv, men han gillade den så mycket att det är den han använder nu.

Värd på Mobiltelefoner och Android

UlrikaD
2017-12-09 23:09
#6

Jag tycker väl inte man ska behöva ha budget för att köpa två telefoner. Vet att många har det. Och att många köper nya telefoner varje år och dessutom dyrare telefoner än min. Den här var dock egentligen dyrare än vad jag har råd med från starr. Så är det inget jag kan hitta lösningen på så får jag ha det såhär. Inte så mycket väl där. Ville bara höra med andra först så det inte bara var nåt enkelt jag missat att göra.

Annons:
kissidor
2017-12-10 09:39
#7

ok, bara undrade om du hade funderat på det 🙂. Själv skulle jag absolut inte kunna vara utan telefon i flera veckor (eller en normal dag för den delen) och då är det ju helt enkelt ett måste att ha en reservtelefon.

Det bästa ekonomiskt är ju sjävklart om det är i alla fall lite liv kvar i ens gamla när man byter så den kan vara kvar som reserv.  Eller annars i en familj kanske man kan ha en gemensam reservtelefon.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: