Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 1144 ggr
[SonjaG]
2017-11-29 20:09

Läsplatta

Min läsplatta Nexus 9 är heldöd. I går kväll funkade den som vanligt. Maken tror att det är själva kontakten i framkant som gått sönder så att den inte kunnat laddas i natt. 

Är det bara att kasta den o skaffa ny? Det kostar väl skjortan att reparera en kontakt på en platta.

Flytta gärna frågan om det är fel ställe jag lagt upp den på.

Annons:
Aleya
2017-11-29 20:31
#1

Testa att byta kontakt(sladden alltså) och se om det kanske hjälper. Och köp helst original. Det är mitt råd

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[SonjaG]
2017-11-29 20:39
#2

Det har vi gjort, men det funkar inte ändå.

Aleya
2017-11-29 20:43
#3

#2 går det att byta batteri på plattan? Kanske är det som har slutat funka.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

kissidor
2017-11-29 20:43
#4

Ja visst låter det som en ganska trolig orsak,  att plattan inte tar laddning längre.  Har ni testat med en annan laddkabel också,  bara för att kolla? 

Jag vet inte vad det kan tänkas kosta att byta porten faktiskt,  jag försökte googla lite på det men hittade inget vid första försöket iaf,  du kanske får ringa runt lite.  Men det beror väl också lite på precis hur förtjust du är i den förstås.  Hur länge har du haft den, du är säker på att garantin har gått ut eller?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[SonjaG]
2017-11-29 22:26
#5

Vi har hittat fler kablar o hade sån tur att en passade!!! Så nu laddar den. Jag hoppas att detta funkar och att det inte visar sej ngt annat fel. Tack för tips och hjälp.

Upp till toppen
Annons: