Appar

"Det gick inte att hämta informationen från server

2017-11-06 16:06 #0 av: JoannaLi

Har ett problem med min Lenovo K5. 

Sen någon månad tillbaka får jag upp meddelandet "Det gick inte att hämta informationen från servern. [DF-CHARTA-01]" när jag försöker öppna Google Play Butik. 

Appar uppdateras fortfarande, och till den sidan kan jag komma, men när jag försöker t.ex. söka på en ny app eller gå in på app-startsidan så får jag upp det meddelandet. 

Jag googlade mig till och försökte dessa råd utan resultat. 

Vad kan jag göra? Vars kan jag gå med den? Börjar bli ordentligt irriterande nu. 


Anmäl
2017-11-07 19:36 #1 av: kissidor

jadu, om du har provat alla dom sakerna så vet jag. tyvärr inget annat att försöka än en total återställning av telefonen Ledsen. jag vet att det är jobbigt Kämpar, och det kan ju inte garanteras att det hjälper heller - men i det här läget är det nog det enda som återstår. 

stämmer det verkligen som det står på prisjakt att den har så gammal androidversion som 5.1 förresten? skulle ju i såfall möjligtvis kunna vara en del av problemet Funderar, att den inte riktigt lirar med dagens version av google play-appen Funderar

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2017-11-07 19:40 #2 av: JoannaLi

Jag fick tipset att byta konto som man inloggat i google med, vilket fungerande! 

Och det vet jag inte btw, tog det som stod på Elgiganten, där vi köpte den :P 


Anmäl
2017-11-08 07:31 #3 av: kissidor

Ah ok, det tipset ska jag komma ihåg, hade faktiskt inte hört förut att det kunde hjälpa Glad. Skönt att det löste sig Tummen upp!

Hoppas ändå att du har fått en uppdatering med en nyare androidversion till telefonen, för annars är det risk att du kommer att få mer problem sen, i alla fall med vissa appar

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.