Annons:
Etikettappar
Läst 1257 ggr
tlover
2017-10-24 22:04

Skriva Kinesiska tecken på telefonen?

Min man studerar Kinesiska på appen Mondly och jag studerar Japanska. Ibland behöver man skriva på Kinesiska/Japanska i olika skrivövningar på mondly.

Det går att använda latinska bokstäver visst men det blir ju aldrig riktigt 100% korrekt uttalsmässigt.

Finns det någon app eller liknande som gör att man även kan skriva med skrifttecken på telefonen?

Min man har smartphone och jag har android

l'm back

Annons:
kissidor
2017-10-24 22:17
#1

det ska väl gå att ladda ner i de flesta tangentbordsappar utgår jag från. gå till inställningar, språk och inmatning, språk och välj lägg till språk

Värd på Mobiltelefoner och Android

tlover
2017-10-24 22:21
#2

#1 Går det att välja mellan två språk lätt? Har bara haft svenska tidigare.

Blir allt i mobilen på det andra språket? Varken han el jag kan nog med Kinesiska/Japanska för att kunna hitta om allt ändras

l'm back

kissidor
2017-10-24 22:31
#3

ja det går lätt att växla mellan språken i min tangentbordsapp i alla fall 🙂. men jag tänkte fel 😞, det är inte i mobilens inställningar du ska lägga till ett till språk, utan i själva tangentbordsappens inställningar. ingenting alls ändras då i mobilen i övrigt, utan det är bara tangentbordet som får andra tecken

Värd på Mobiltelefoner och Android

tlover
2017-10-24 22:37
#4

#3 Okej får testa

l'm back

Record
2017-10-28 22:26
#5

Har man Windows 10 och Edge, kan du uppdatera dessa med MS "Translate", då skriver du på svenska och översätter detta till det önskade. Stöder över 50 språk. med lite skönhetsfel för de östasiatiska.

tlover
2017-10-28 22:46
#6

#5 Fast meningen är ju att vi ska lära oss Kinesiska respektive Japanska

l'm back

Annons:
Record
2017-10-29 09:16
#7

#6 Tanken är god, att lära.