Annons:
Etikettköpråd
Läst 1136 ggr
tlover
2017-10-17 21:03

Behöver snart ny mobil, vilken?

Min dotter krashade min mobils skärm idag så nu måste jag relativt snart ha ny mobil. Som tur är så är det snart rea säsong me jag har ingen aning om vad jag ska ha. Det var min första smartphone och jag köpte bara den billigaste då men jag känner jag behöver en lite bättre nu ändå.

Jag använder främst mobilen till diverse appar, de flesta till jobbet som tex inventering, instagram, email, later osv

Jag skulle behöva ha en ganska bra kamera med, inte världsbäst då jag även har en systemkamera men nog bra för att ta bilder och videos till instagram och facebook då och då. Men som sagt den behöver inte vara världsbäst då jag planerar att skaffa en systemkamera med videoinspelning så snart företaget har råd med sånadär "onödiga" utgifter

Jag surfar även en hel del och vill ha en mobil med för marknader, provsmakningar osv både för att kunna visa hemsidan och i framtiden kunna ta betalt med kort.

Prisklass låt till medel eller något högre men på rea.

Nå, finns det något som passar in på beskrivningen?

l'm back

Annons:
CayKantos
2017-10-17 21:07
#1

Jag har en samsung galaxy s7 och är supernöjd. Inte fruktansvärt dyr längre. Man kan hitta dom billigt. Fantastisk kamera mm. :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tlover
2017-10-17 21:11
#2

Hur vet man hur stort lagringsutrymme ens mobil har? Jag har bara det som är kvar. Det är någon typ av Sony Xperia

l'm back

tlover
2017-10-17 21:11
#3

Jag undrar eftersom ajg vill ah lite större minne då jag måste radera appar varje gång jag instalerar en ny

l'm back

CayKantos
2017-10-17 21:13
#4

Det står ju när man köper. Det bör stå inne på telefonens lagrimgsutrymme

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tlover
2017-10-17 21:15
#5

#4 Ja men inte minns jag vad det stod för 3 år sen (eller vad det nu var). Inne på lagringsutrymme står det bara hur mycket jag har kvar

l'm back

CayKantos
2017-10-17 21:22
#6

#5 då vet jag tyvärr inte. Länge sedan jag hade en sony. Men i en samsung galaxy s7 kan du alltid köpa till ett minneskort o stoppa i om du tycker du börjar få ont om plats. Jag har 32gb och trots jag inte har många appar har jag många stora bilder i hög resolution från min systemkamera som tar mycket plats. Inte alls haft problem jmf med min gamla tlf som knappt kunde ha bilderna den själv tog..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
kissidor
2017-10-17 21:40
#7

jag gissar att du kanske bara hade 4GB lagring i din gamla tele tlover, och om du inte tar det allra billigaste nu så lär du få minst 32GB och borde klara dig rätt fint på det vad gäller apparna. visserligen tar många telefoner minneskort, men just för appar är det alltid bäst att ligga i internlagringen. 

en mellanklasstelefon eller kanske ett äldre flaggskepp låter som ett vettigt val för dig. s7 är ett bra förslag tycker jag, men det finns flera andra som kan vara av intresse också. hur mycket tänker du dig att punga ut lite mer specifikt, i kronor? och hur viktigt är det med bra batteritid, samt hur stor skärm tror du att du skulle känna dig bekväm med? om du svarar på de frågorna också så ska jag komma med nåt konkret förslag 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

tlover
2017-10-18 07:39
#8

#7 Den här månaden och nästa fram till löning 0:- egentligen, sen hade jag hoppats på att inte behöva betala mer än 3000:- (under rea) ev lite mer på avbetalning. 

Det finns mycket viktigare saker att lägga pengar på just nu än en mobil nämligen.

Det kan ändras ganska mycket i December då jag var på en lovande arbetsintervju för ett extrajobb i måndags

l'm back

JMW
2017-10-18 08:05
#9

Varför inte en Motorola G5? Jag har nu en G4 Plus och är supernöjd. Hade G3 tidigare. Jag kommer dock att byta till en G5  Plus då den har lite mindre skärm, 5 tum, än den jag har nu som är 5,5 vilket jag upplever lite stort. Jag har lite svårt att vänja mig vid det så därför tänker jag byta upp mig även om det egentligen inte behövs. Motorola G5 ligger riktigt bra till i pris.

tlover
2017-10-18 08:57
#10

#9 Den verkade intressant.

En annan sak, jag vill kunna använda mitt gamla simkort (dvs inte abonnemang) och den ska ha bra täckning (på den del som mobilen spelar roll, förr med riktiga telefoner spelade det ju roll)

l'm back

kissidor
2017-10-18 10:03
#11

ok nu när jag vet att budgeten ligger på max 3000 så vill jag precis som JMW rekommendera en moto ur G-serien. de är riktigt prisvärda budgettelefoner och håller förvånansvärt bra klass tom med avseende på kameran vilket är ganska unikt - och du vill ju gärna ha en hyfsat bra kamera.  

lyckades övertala sambon att köpa en moto G5 istället för en samsung xcover 4 och han är jättenöjd - tro mig, jag fick jobba hårt med den övertalningen och jag hade sannerligen fått veta om han inte varit det 😕. eftersom jag måste handha den själv ibland när det är nåt han inte begriper sig på så vet jag också av egen erfarenhet att den är riktigt trevlig. har själv haft andra om än lite dyrare moto-lurar och vet att de är oerhört stabila i mjukvaran och med superbra flyt.

sen exakt vilken variant av g5 du ska ha kan du välja själv efter tycke och smak, jag sorterade bort g4 pga endast 16GB intern lagring. 

din kommentar ang att du vill kunna använda ditt gamla sim-kort och ha bra täckning förstod jag dock inte riktigt. byta själva sim-kortet kommer du ju iofs att behöva göra oavsett vilken tele du köper eftersom alla telefoner använder nano-sim idag och du har väl ett micro-sim antar jag. men det är ju självklart att du kan ha kontantkort i den och samtalstäckningen skiljer sig nog inte mycket åt mellan moderna telefoner 🙂. men är du osäker på det så köp den på netonnet om du kan, för där får du lämna tillbaka den om du inte är nöjd, det får man ingen annanstans om man brutit förpackningen.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4191676,4430865,4430863

Värd på Mobiltelefoner och Android

tlover
2017-10-18 15:51
#12

#11 Fast simkortet jag har gick att ha i flera storlekar också. Jag tror dessutom det var den minsta jag hade då jag skaffade den (var tvungen att byta då så jag samkör min gammobil med knappsats och min smartphone). Jag vill inte byta nummer eftersom det är det som finns på kontakt på hemsidan, visitkort osv så att byta nummer innebär en merkostnad (både i tid och pengar).

Jag minns att förr var teckningen olika men jag vet inte hur det är nu. Men OM det är skillnad måste det vara bra teckning.

l'm back

kissidor
2017-10-18 20:17
#13

men inte behöver du väl byta nummer bara för att du byter själva simkortet 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Fillifjonkan60
2017-10-31 19:32
#14

Jag köpte ganska nyligen en (Huawei) Honor 8 Lite och är väldigt nöjd med den, kostar ca 2.300:-.  

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.648344/test-billiga-smartphones/sida/4/huawei-honor-8-lite

Där kan du dessutom läsa om flera mobiler i test för bästa budgetmobilerna.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Upp till toppen
Annons: