Annons:
Etikettsony
Läst 1600 ggr
aatto
2017-10-02 19:19

Min Sony är störd och jag är jävligt förvirrad

Min mobil har gått loss och är helt vild. Den markerar allt med gröna linjer runt något när man trycker på det. T.ex markerar den ikoner till appar på hemskärmen, bokstäver, siffror osv. Det går inte att scrolla på något sätt för den envisas med att markera allt. Jag har ingen aning om vad jag har gjort. Den fungerade perfekt innan lektionen, jag laddade den med min powerbank under lektionen och när jag tog upp den igen efter lektionen var den helt störd. Jag kan ha råkat starta mobilen när den var i fickan, men inte fan blir den galen av det? Jag har startat om flera gånger och väntat i 4 timmar. Jag har skolarbete i mobilen så jag kan inte nollställa. Det är en Sony Xperia, mer exakt vet jag inte. Hur fan löser man detta

Annons:
tötenöten
2017-10-02 19:24
#1

kanske låter dumt men, testa tvätta skärmen på mobilen, inklusive under eventuella skärmskydd. Skärmen kan störas av nån typ av smuts/fett på skärmen. Har hänt mig flertal gånger. Hoppas det löser sig!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

kissidor
2017-10-03 06:43
#2

Varför kan du inte säkerhetskopiera ditt skolarbete molnet, en dator, nånting? Så kan du ju inte ha det! När det inte hjälper med omstarter och om inte tötenötens tips hjälper så kan jag inte se nån annan råd än att prova återställning. 

Eller i och för sig, det finns en lite skonsammare variant som kan hjälpa ibland, och det är att rensa cache. Men då måste du boota telefonen till recovery och hålla tungan rätt i mun så du inte tex raderar data också. Vet du hur du gör detta?

Värd på Mobiltelefoner och Android

aatto
2017-10-03 11:32
#3

#1 det var inte problemet, men är sjukt tacksam för ditt svar ändå. jag uppskattar all hjälp jag får.

aatto
2017-10-03 11:35
#4

#2 jag nollställde den men lyckades spara det viktigaste skolarbetet till datorn. tack för hjälpen, uppskattar det rejält.

kissidor
2017-10-03 19:55
#5

skönt att höra 🙂, hjälpte det då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

_Fisken
2017-10-17 14:00
#6

Det är en central fråga tycker jag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: