Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 988 ggr
Anonym.ifokus
9/23/17, 2:07 PM

Mxq box, laglig??

Min kompis har en mxq box och det verkade bra, alla filmer man ville titta på fanns där, HD o.s.v

Men är den laglig? Det känns lite overklig att man kan köpa en box en gång och få tusen tals filmer…

Hittar inte den på e.x Elgiganten, Media Märkt o.s.v, det finns endast på nätet e.x Wish, tradera, CDON 

Kan man lita på dessa hemsidor? Om ni har en mxq box, vart köpte ni de? 

Har ni andra rekommendationer?

Annons:
kissidor
9/23/17, 3:39 PM
#1

en mxq box är bara en mediaspelare som kör operativsystemet android eller möjligen android tv,  dvs en androidmotsvarighet till apple-tv kan man säga. det finns många och mxq är en av många tillverkare av sådana. 

boxen är alltså i sig absolut laglig, men det medföljer inga filmer i den, utan innehållet får man fixa själv. antingen genom att ha abonnemang på diverse streamingtjänster eller genom att streama filmer man skaffat sig genom att ladda ner eller kopiera, eller streama från diverse websidor - och det är isf där den eventuella olagligheten kommer in

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anonym.ifokus
9/23/17, 6:00 PM
#2

#1 Jaha, om det inte medföljer filmer i den varför vill man ha den då? Man kan ju i så fall kolla t.e.x streamningtjänster som netflix. Varför vill man skaffa en box och fixa netflix i den?…

kissidor
9/23/17, 6:08 PM
#3

som sagt, av samma skäl som massor av människor skaffar sig en apple-tv 🙂. eller en chromecast för den delen. dvs man vill kunna se filmerna på tv:n och inte bara på sin dator eller surfplatta

Värd på Mobiltelefoner och Android

Ms_Raptorskull
9/23/17, 6:29 PM
#4

Antar att det är mest aktuellt om man inte redan har sådana tjänster på typ en smart tv.

Anonym.ifokus
9/23/17, 7:47 PM
#5

Aaa, vi bruka ta fram filmer på datorn och koppla med en slapp in till tv och titta där. Så jag antar att en mxq box inte är nödvändig…just för oss…? 🙂

Anonym.ifokus
9/23/17, 9:38 PM
#6

Bara för att vara säkert, så man kan typ gå in på youtube med mxq boxen?

Annons:
kissidor
9/24/17, 9:59 AM
#7

5# nej precis, utan det är väl bara om man tycker det är snyggare och bekvämare  med en trådlös lösning i såfall 

#6 ja den har appar för diverse tjänster, och om inte annat en webbläsare

#4 ja precis, om det gäller att streama tjänster man abonnerar på. dock inte om det är eget innehåll man vill skicka över, då skulle jag nog tro att man behöver någon form av mediaspelare. ev med undantag för om det är en smart-tv som är androidbaserad. vi har själva en samsung som kör deras eget OS så det är bara den jag kan uttala mig om

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: