Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 5111 ggr
NiklasTyreso
2017-07-31 09:27

Ta bort dolt nummer i Lenovo

Jag vill ha synligt nummer som jag hade på förra mobilen med samma sim och abonnemang, men när jag skaffade Lenovo A1010 så hittar jag inte var jag ställer om från dolt nummer? Var stäłler jag om detta?

Annons:
kissidor
2017-07-31 12:52
#1

vet inte vad det är för en telefon men kan det vara den här du har: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3876695 ?

det borde iaf rimligen vara något som ligger i själva telefonappens inställningar tycker jag, har du varit in och grottat runt där? kolla först om du hittar det där, annars kan jag slå på min reservtelefon som är en lenovo och se om jag kan hitta det. den har visserligen en senare androidversion än din om du har den jag tror, men det kanske är ganska likt ändå.

Värd på Mobiltelefoner och Android

NiklasTyreso
2017-07-31 13:03
#2

Jag har kollat inställningar och frågat på försäljningsstället och en telebutik till, men de hittade inte heller omställningen till visa nummet. Nu blir nästa steg att ringa lenovos kundtjänst.

NiklasTyreso
2017-07-31 13:48
#3

Ja, en lenovo a pluss är det. Support numret i kartongen och det jag fick av försäljningsstället går till en verkstad som reparerar men inte ger användarinstruktioner. Laddade ner manualen från lenovos hemsida men hittar inte var jag tar bort dolt nummer där heller. Vissa säger att det ska finnas en inställningar meny vid luren appen där man har adress listorna men någon inställningarna hittas inte där och vi hittar det inte heller i inställningar appen. Lenovo har inget tel nummer, bara en inloggningssida med frågeforum.

kissidor
2017-07-31 15:33
#4

Ok, är inte hemma igen förrän imorgon men kollar min Lenovo då

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2017-08-01 15:10
#5

kollat nu, och jag hittade inte den inställningen i telefonappen i min lenovo p2 heller. men jag tror absolut att det är där den ska ligga om den finns, där fann jag den i min oneplus 5 samt i min samsungplatta - så då antar jag att lenovo valt att inte ha den inställningen. 

men vad som är konstigt är ju att om inställningen inte finns så borde ju numret visas, men det har du alltså kontrollerat att det inte gör 🤔? alltså inställningen är ju till för att man ska kunna dölja numret, vill man inte ha det dolt så ska man ju inte behöva göra något (om man inte har det dolt genom sin operatör då, och då tar man väl naturligtvis bort den tjänsten istället), så jag förstår liksom inte alls hur du kan ha det problemet 🤔.

det jag kan komma på att föreslå som fix är då att du laddar ner en annan telefonapp som har den här inställningen., men tyvärr har jag ingen på förslag. vissa telefonappar som kommer med från tillverkaren funkar faktiskt även att installera på en annan telefon, vilken var din förra telefon?

Värd på Mobiltelefoner och Android

tötenöten
2017-10-02 19:28
#6

Denna inställning brukar ofta finnas hos mobiloperatören, testa höra med din mobiloperatör (telia, telenor et.c) om du kommit åt någon inställning där.

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: