Annons:
Etikettsamsung
Läst 6982 ggr
Maria
5/16/17, 7:23 PM

Välj webbläsare?

Jag har en Samsungmobil och nu senaste dagarna så har en fråga "poppat" upp hela tiden där jag ska välja webbläsare. Jag trodde jag hade Chrom hela tiden?

Jag får tre alternativ: 

TouchWiz - Starts

GO Launcher Z

Enkel starts för TouchWiz

Det går bra att fortsätta som vanligt genom att klicka bredvid rutan. Vet någon vad detta är?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
kissidor
5/16/17, 9:53 PM
#1

Det där är inte webbläsare utan launchers eller på svenska sk hemskärmsersättare. De styr hur det ser ut och fungerar på hemskärmen och i applådan. Touchwiz är samsungs egna så väljer du den så kommer det att se ut som vanligt och du borde inte få frågan igen om inte det inte är nåt fel. Den sista, enkel start osv är också Samsungs egen men är ett slags pensionärsläge kan man väl säga 😃

Antagligen har du minst två webläsare också iofs, samsungs egen som heter bara internet och androidstandarden chrome. Samsungs egen lär ska vara snabbare i samsungs telefoner, samt att det ska visst gå att lägga in nåt tillägg så den kan synka ens bokmärken i chrome

Värd på Mobiltelefoner och Android

Maria
5/16/17, 10:03 PM
#2

Åh tack för svar.🙂

Knepigt att det faktiskt står "välj webbläsare"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kissidor
5/17/17, 10:59 PM
#3

ja verkligen 🤔, översättningsmiss kanske 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Maria
5/19/17, 4:26 PM
#4

Nu klickade jag tydligen av misstag på någon av valen och nu ser min skärm helt annorlunda ut.

Någon som vet hur jag kan få tillbaka det som det var?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/19/17, 4:41 PM
#5

Glöm min sista fråga. Jag lyckades på något vänster få tillbaka det normalt.😃

 Jag tror jag gick in på "hemskärm"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/19/17, 4:50 PM
#6

Jag lyckas hitta hur min display såg ut inne på "hemskärm" men när jag öppnar telefonen igen så har inställningen inte stannat kvar så att säga….?

Vad göra?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
kissidor
5/20/17, 12:35 PM
#7

Fick du upp någon fråga om att öppna med den som standard? Det är iaf det som du måste ange någonstans för att inställningen ska hålla i sig. Men prova att gå in under program och leta upp go launcher och titta där vad det står under standardinställningar, om det står att touchwiz är valt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Maria
5/20/17, 1:42 PM
#8

#7 Nej jag fick inte någon sådan fråga. Däremot så startade jag om telefonen och då såg det ut som vanligt igen.

Tack för input.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: