Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 841 ggr
Lottavo
5/14/17, 2:58 PM

Hjälp, sonens Huawei får inte kontakt med routern

Utan uppenbar anledning har sonens Huawei tappat kontakten med routern… Vad vi än gör så får den inte kontakt. Någon med förslag?

Annons:
[Wijnja]
5/14/17, 3:41 PM
#1

Gå in på inställningar gå in på wifi

Lottavo
5/14/17, 3:59 PM
#2

Det har vi gjort, den säger bara att den är sparad, men ansluter inte.

kissidor
5/14/17, 4:00 PM
#3

Omöjligt för oss att veta förstås, har ni kollat om den fortfarande kan ansluta till andra wifi-nätverk? Har ni inget annat att testa med så sätt upp en Wifi hotspot från någon av era telefoner och kolla om han kan ansluta till den. Prova även om ni inte redan har gjort det att starta om hans telefon samt att i wifi-inställningarna glömma det nätverket och sen försöka ansluta till det igen

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Wijnja]
5/14/17, 4:23 PM
#4

Starta om routern

Lottavo
5/14/17, 5:23 PM
#5

#3 hur skulle den inte kunna ansluta helt plötsligt? Och hur kollar man det? Ingen av oss andra har någonsin haft en Huawei, så vi är lite rudis på hur den funkar… 

Hur kan man sätta upp en hotspot? Vi har tidigare försökt att ha delat internet när vi är ute, men det verkar inte funka Samsung-Huawei… Åtminstone inte när vi prövat. 

Vi har startat om telefonen, och prövat att glömma nätverket och lägga till det igen - utan framgång…

kissidor
5/14/17, 5:34 PM
#6

Routrar kan vara knepiga, det är inte ovanligt att vissa routrar och vissa mobila enheter bara inte gillar varann. Huawei kan också vara lite knepiga, jättefin hårdvara, men lite oberäkneliga enligt min erfarenhet 🤔. Men det känns ju viktigt att ta reda på om det är bara det här nätverket den krånglar med eller andra också.

Wifi hotspot hittar ni under inställningar/trådlöst och nätverk (möjligtvis står det inte exakt så i era telefoner, men ni borde inte ha några problem att hitta det iaf). Ni kanske har det som en snabbinställning när ni drar ner den menyn uppifrån statusfältet också.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Lottavo
5/14/17, 5:47 PM
#7

Hmm, han kunde ansluta med min mobil som hotspot, men då går ju all min surf åt, eftersom den då tog över från wifi och gick på mobildata…

kissidor
5/14/17, 6:07 PM
#8

Ja men då vet vi ju iaf att inte wifit är helt paj i sonens mobil 🙂. Jag tror nästan jag är tvungen att rekommendera att ni testar en fabriksåterställning av telefonen för att se om det löser problemet, det är lite bökigt ja, men man är nästan tvungen att testa det vid såna här konstiga problem. Se till att säkerhetskopiera allt som går först bara.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: