Annons:
Etikettsamsung
Läst 986 ggr
Kurina
1/2/17, 10:46 AM

Mobilt internet

Min mamma har en S4 (som hon vill ha kvar) hon har surf på den men det är bara jobbigt för henne eftersom hon ser inte så bra. Nu undrar jag om man inte kan (ha den som en rauter) koppla en padda eller möjligen en laptop till telefonen och surfa genom den . Har för mig att när jag själv hade en S4 så var det möjligt. Det känns lite onödigt att skaffa en ytterligare abonnemang på bredband på separat device eftersom hon använder internet mest till att betala räkningar och FB ibland.

Annons:
kissidor
1/2/17, 11:02 AM
#1

Jodå, så kan hon absolut göra - det är bara att gå in på inställningarna och under trådlöst och nätverk (kanske inte heter exakt så i hennes telefon, men den avdelningen som ligger högst upp är det iaf) så finns det en inställning för att aktivera en wifi hotspot som hon sen kan ansluta tex en surfplatta till. Kanske heter surfpunkt eller något liknande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Kurina
1/2/17, 12:46 PM
#2

Tack kissidor

Ska testa 🙂

Jarado
1/14/17, 9:53 PM
#3

Jag fixade det så till min gamle pappa. Vi hade en laptop som vi inte använde som han fick. Och så en S4a. Kör med Vimla som är ett bra och billigt alternativ, så för 90 kr  månaden har han 60 samtal, 600 sms och 3GB surf som han använder att surfa på datorn. Dessutom får man 20 GB som välkomsterbjudande. Allt som man inte ringer/smsar eller surfar upp sparas till nästa månad, så han har så han klarar sig.

Upp till toppen
Annons: