Annons:
Etikettsamsung
Läst 1161 ggr
amehvafan
2016-08-05 12:15

Föra över bilder

Hej!

Jag har en Galaxy s6 Edge med os Marshmallow 6.0.1. Innan jag uppdaterade till det så funkade det perfekt med att kunna föra över bilder från mobilen till min chromebook med bara usb-sladden. Det funkade även super till Mac. Men efter uppdateringen så laddar den bara när jag ansluter till datorerna och det kommer inte "upp något" på varken datorn och mobilen.

Något som vet vad felet är?

Har testat smart switch och då anslöt mobilen, dock var inte smart switch det jag behövde, utan jag vill bara för över bilder till datorn.

Annons:
Ymea
2016-09-06 12:20
#1

Du kan ju pröva använda dropbox, bara att instalera på båda enheterna och se till att de är synkade så kommer mobilen ladda upp bilderna på dropbox o h du kan flytta dem från dropboxmappen på datorn till vart du vill ha dem… :)

kissidor
2016-09-06 13:30
#2

fast eftersom en chromebook är inblandad så är ju det naturligaste valet google drive istället 🙂. finns det någon anledning till att du inte använder det för att spara och synka dina bilder amehvafan? är det för att du inte vill gå ner något i bildkvalitet och då inte har tillräckligt utrymme på google drive? sjukt smidig lösning annars, det är vad jag använder och kommer på så sätt åt alla mina bilder precis överallt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: