Annons:
Etikettappar
Läst 4095 ggr
marcusln7
7/15/16, 6:17 PM

Ladda ner appar utanför Google Play?

Hej, som dem flesta säkert hört har Pokémon Go släppt för ett tag sedan i USA, Australien och Nya Zeeland, nu har också vissa länder i Europa fått spelet tillgängligt. Men, i Sverige är det fortfarande inte släppt. Så, det finns en sida, www.apkmirror.com där man kan ladda ner appar till Android som använder apk filer. För att ladda ner såna filer måste man aktivera via säkerhetsinställningar: Okända källor.

Är det säkert att ladda ner då t. ex Pokémon Go? (Jag har ett antivirus program på telefonen)

Den andra frågan är: Är det lagligt? En del artiklar om detta spel säger att man kan ladda ner detta på andra sätt än via Google Play, så man går en annan väg och det är egentligen olagligt. Är det så?

Annons:
kissidor
7/15/16, 10:06 PM
#1

nej det är inte olagligt, om du inte laddar ner en piratad betalapp. men just apkmirror är en seriös sida, där finns inget sånt skit - och inga viruspimpade appar heller. men nån annan sida skulle jag inte tordas ladda ner ifrån utan att ha undersökt saken ordentligt först

Värd på Mobiltelefoner och Android

marcusln7
7/16/16, 12:38 AM
#2

Ok, tack för svaret #1. Så appen vet att jag är i Sverige och den inte tror att jag inte typ laddar ner en t.ex amerikansk version. (Hehe, är lite nojig när det gäller att ladda ner saker från andra sidor som jag inte använt tidigare). Och en sak till. Har du laddat ner där ifrån någon gång, alltså från apk mirror?

kissidor
7/16/16, 7:33 AM
#3

ja det har jag, jag har bla laddat ner googles android auto med uppdateringar därifrån, eftersom den officiellt inte kommit till sverige än 🙂. 

sidan skapades av androidnördarna på androidpolice.com just för att erbjuda ett säkert och smidigt sätt att ladda ner apk:er, och de skulle självfallet aldrig tillåta vare sig nåt olagligt eller nåt som var skadligt för androidägare, så det värsta som kan hända dig är att appen känner av att du är i sverige och inte vill installeras eller fungera pga detta. så är det till exempel med allra senaste versionen av android auto, så man får använda den näst senaste än så länge

Värd på Mobiltelefoner och Android

marcusln7
7/16/16, 10:37 AM
#4

Ok, tack för svaret #3

kissidor
7/16/16, 12:36 PM
#5

fast nu har det tydligen precis släppts officiellt i sverige läste jag, så då behöver du inte ladda ner det från apkmirror - det kan ju dock vara bra att veta till en annan gång att den sidan är trygg 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: