Annons:
Etikettsamsung
Läst 1562 ggr
ilenna90
2016-06-29 16:07

appar på sd-kort

jag har en fråga som jag hoppas nån kan svara på :) 
jag har flyttat över några appar till mitt sd-card. kommer apparna vara i sin befintliga version när jag sätter i kortet i min nya mobil? 
jag har tex. inte uppdaterat instagram på länge för att jag absolut inte vill ha den där okronologiska ordningen. så jag undrar alltså om jag kommer kunna behålla den versionen jag har nu eftersom jag har den sparad på sd-kortet.

Annons:
kissidor
2016-06-29 19:42
#1

nej de kommer de inte, det är inte riktigt hela appen som ligger där och den behöver installeras riktigt i din nya telefon, appen kan inte att fungera utifrån bara den delen som ligger på sd-kortet. 

det du kan göra om du vill ha en äldre version av appen är att söka efter (i det här fallet då tex) instagram som en sk apk-fil som du kan installera utanför google play. kolla i appens inställningar vad det versionnumret du har nu heter och sök i första hand på "instagram apk [versionsnr]".  sen om du hittar den på ett ställe som verkar säkert att ladda ner från går du in under inställningar/säkerhet och aktiverar tillfälligt "tillåt installation från okända källor" och sen installerar du appen. 

det är det enda sätt jag kan komma på om det är viktigt för dig att ha den gamla versionen, men jag är lyckligtvis ganska säker på att den här sidan är ok att ladda ner från🙂:  http://www.apkmirror.com/apk/instagram/

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2016-06-29 20:06
#2

åh då förstår jag, tack för förklaringen! :) synd att det inte funkade på det sättet, för det hade ju varit smidigt ^^ oavsett om man vill ha en äldre version eller bara appen i sig. 

vad snällt av dig att länka! då får jag försöka mig på det där fastän jag är oteknisk haha, men det borde man väl kanske klara av ;D

kissidor
2016-06-29 20:27
#3

det är inte svårare än att ladda ner och installera nåt i datorn 🙂. men säg till om du kör fast så tar vi det steg för steg lugnt och fint 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2016-06-29 20:43
#4

Vad snällt :D Jag har hittat en app man kan styra volymen med, så jag ska se ifall jag tycker att det funkar, innan jag bestämmer mig för om jag vill köpa en ny mobil eller inte.

kissidor
2016-06-29 21:24
#5

det är bara att säga till om du vill ha lite råd eller bollplank ifall du bestämmer dig för att byta🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2016-06-29 22:55
#6

om jag byter är jag redan säker på att jag vill ha en neo eftersom den ändå är väldigt lik samsung galaxy s5, och jag är ingen sån som bryr mig om att ha senaste mobilen osv, och då ligger ändå neo:n på ett bra pris :) men tack igen!

Annons:
Ladydragon
2016-07-05 19:23
#7

nej det fungerar tyvärr inte på det viset med Android däremot går det utmärkt att spara en speciell version av en app för att sen installera den igen

https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.infolife.appbackup&hl=sv

denna appen använder jag enkel och smidig

tänk bara på att under inställningar måste du bocka i att tillåta installation av okända källor

skaffar du ny telefon så är det viktigt oxå att du genast bockar ur att Google Play ska automatiskt uppdatera appar för i så fall så uppdateras även den appen du inte vill

det går inte heller att flytta över inställningar eller till exempel spelresultat på det här viset utan allt är nollställt

ilenna90
2016-07-05 19:57
#8

tack så mycket! det låter ju jättebra :D 
så man kan välja vilka appar man vill spara ner genom appen du länkade till? 
hur gör man sen när man har sin nya telefon? laddar man ner den här appen igen och typ loggar in på ett konto eller hur funkar det? :)

Ladydragon
2016-07-06 23:10
#9

#8 jag brukar göra så att apk filerna flyttar jag över till SD kortet eller att man väljer att appen ska lägga apk filerna direkt på SD kortet
sen flyttar man bara över SD kortet till nya telefonen letar upp apk filerna och trycker på dom så installeras appen…tänk bara på att i inställningar bocka i rutan tillåt installation ifrån okända källor först annars får man problem

vet inte om det funkar att installera appen igen på nya telefonen och låter den installera appen men det kan gå…

Upp till toppen
Annons: