Annons:
Etikettappar
Läst 3465 ggr
beem
6/9/16, 4:38 PM

Uppdatera Google Play butik

Jag försöker installera appen Viva från Sjöfartsverket via Play Butiken.   Jag får meddelande att den inte går installera förrän jag uppdaterat Google Play. Finns då en knapp uppdatera men den slocknar innan jag hinner trycka och texten  Viva har stoppats kommer upp.

Det finns inget medd. om väntande uppdateringar på tex Google Play. Var hittar jag det då ?

Detta har jag testat:

Play butik

Mina appar och spel

Där finns bara Viva och det står - installerad 🤔


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
kissidor
6/9/16, 8:21 PM
#1

det var mysko 🤔! jag testade att installera appen själv och det var inga problem vare sig att installera eller öppna. vet inte om jag hängde med riktigt men jag tolkade det som att du lyckas ladda ner appen och sen är det när du försöker öppna den som det här meddelandet kommer, eller? om det är rätt uppfattat, har du isf provat att avinstallera den och sen installera igen?

meddelandet får jag också ibland, men då som en avisering eller snarare många aviseringar som ligger kvar i aviseringsgardinen och inte försvinner förrän man antingen gått in på dem eller svept bort dem. 

har du testat att installera någon annan app och sett om du får samma felmeddelande då? ta och gör det annars och se vad som händer. 

det vore väl av visst intresse att veta vilken telefon och vilken androidversion du använder också - även om jag inte kan dra några slutsatser av det på rak arm 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

beem
6/9/16, 9:19 PM
#2

#1 Ja du uppfattade rätt. Jag har även avinstallerat och installerat om men samma sak händer.

Testade då att ladda ner Expressens' s app och då får jag uppmaningen att uppdatera Google play-tjänster. Gjorde det och nu fungerar Viva.

Konstigt att den uppmaningen inte fungerade då jag laddade ner Viva  första gången men huvudsaken är att det fungerar nu.

Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: