Annons:
Etikettsamsung
Läst 915 ggr
Sparven88
4/29/16, 8:52 PM

Skärmskydd

God kväll! Det "oförstörbara" skärmskyddet jag har fick sig en repa idag då telefonen trillade i golvet. Hur gör jag för att pilla väck skärmskyddet? Är det bara, att just pilla bort det?

Annons:
kissidor
4/30/16, 8:13 AM
#1

javisst, pilla på bara - jag har aldrig varit med om ett köpt skärmskydd som krävt mer än så 🙂 (är de förmonterade från fabrik som till exempel sonys z-serie hade tom z1 så kan det vara  krångligare)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sparven88
4/30/16, 8:20 AM
#2

#1 tack! Nej det är inget sånt som är förmonterat. Köpte ett på nätet som enligt uppgift skulle vara "sååå" svårt att ta sönder. Jo jag tackar jag. Ett tapp från sängen var allt som krävdes ;p Sen blev det ju i och för sig inte en jättedjup repa, men jag inbillar mig att ett tapp till och den kanske spricker helt plus pajjar skärmen. Tack för svar! Trevlig valborg! :)

kissidor
4/30/16, 8:30 AM
#3

tack detsamma  🙂!

vad var det för skärmskydd förresten, vilken typ och märke? jag kan inte ha nån annan sort än de av härdat glas, får sån otrevlig fingertoppskänsla av andra sorter 😓 - samt att de nog är det bästa skyddet för skärmen

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sparven88
4/30/16, 9:04 AM
#4

Ja, det var något billigt (skit!) jag köpte på fyndiq. Men fasen jag är helt säker på att det var sådant härdat glas. Men där får man för att man köper billigt ;p Öhm.. jag var påväg att ta en printscreen för att visa repan.. sen insåg jag att jag troligtvis varit vaken på tok för länge med sonen.. ;p Men, jag bjuder på den! 😄

Sparven88
4/30/16, 9:06 AM
#5

Men förresten, vad tror du? Ger den sämre skydd nu? Repan syns knappt, men man känner den. Tänker om telefonen får en smäll till kanske både den och skärmen spricker? Och med en son på 8 månader i hushållet kan allt hända. ;p

kissidor
4/30/16, 9:31 AM
#6

åh, jag vet inte - visst borde repan rimligen försvaga glaset men jag tror nog det fortfarande ger ett rätt bra skydd. de där härdade glasskydden brukar vara av den sorten att när de spricker så håller skyddet ändå ihop och sitter kvar, så det blir inte en splitterexplosion sas om det är det du oroar dig för 🙂. jag törs ju inte gå i god för just det här skyddet om det var superbilligt, men jag tror egentligen att alla är av samma grundläggande konstruktion och uppför sig likadant. det är mer finish runt kanterna, passform, ev ytbehandling som man kan misstänka kanske inte är på samma nivå på de allra billigaste skydden.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: