Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4891 ggr
Sindri
2016-03-19 20:08

Återställa surfplatta!

Min ASUS-platta verkar ha gett upp helt! Har haft krångel ett tag, den var rätt full och Spotify började krångla. Avinstallerade Spotify och tog bort en massa filer så nu har jag nästan 12GB ledigt. Ändå går det inte att få den att funka. Apparna svarar inte. Har försökt installera Spotify flera gånger, men inget händer. Den bara tuggar. Och väldigt många appar har android-symboler, t.o.m. Acrobat reader.

Eftersom plattan har slutat kommunicera med datorn så kan jag inte tömma den den vägen.
Hur gör jag för att göra någon sorts återställning av plattan? Kommer alla dokument, bilder etc som ligger i programmen att försvinna?

Jag har USB:n så jag kan kopiera över allt, så det skall väl gå att återställa ändå

Annons:
kissidor
2016-03-20 08:20
#1

ja det stämmer sindri, allt försvinner. det är lite det som är själva poängen med det, du får tillbaka plattan som den var när du öppnade lådan första gången 🙂 (med undantag för att om du uppdaterat operativsystemet till en senare version sen dess så är det den versionen som ligger kvar). men har du fortfarande problem efter en fabriksåterställning måste det alltså nästan vara hårdvaran som har gett sig.

men ja, alla bilder och dokument som du vill ha kvar måste du lägga över till datorn först - lägg sen inte tillbaks mer till plattan av vare sig detta eller appar än du absolut behöver. det är bättre att man får komplettera med en app i efterhand när man vill använda den än att man slentrianmässigt lägger in alla appar man en gång haft

själva återställningsfunktionen hittar du i plattans inställningar, svårt att peka dig på exakt var då jag inte vet precis hur det ser ut i din platta, med hänsyn till dels asus anpassningar och dels vilken androidversion den kör - men du ska leta efter säkerhetskopiering och återställning eller något liknande.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2016-03-20 13:44
#2

Tack  för råd.
Grejen är att jag har så lite appar på min platta så jag tycker den överreagerar. 😃
Har inga sociala medier eller så.

Men suck - det är väl bara att bita i det sura äpplet……

Upp till toppen
Annons: