Annons:
Etikettsony
Läst 881 ggr
marcusln7
2016-03-11 21:18

Skärmlagning hos Sony

Hej, jag har en Sony Xperia Z3+ och vet att man kan laga sin mobil hos Sony genom att skicka enheten till dem. Jag vill laga den där eftersom skärm och sånt är i originaldelar till telefonen. Då är det mindre risk för att man får mer problem med telefonen.

Men vet någon hur mycket detta kostar? Sony skriver inte på sin hemsida och där man ska registrera enheten hur mycket det kostar. Men priset kommer väl senare när man registrerat. Jag vill bara inte registrera enheten och sen kanske det blir ganska dyrt, mer än vad jag tänkt.

Annons:
kissidor
2016-03-12 06:26
#1

men varför vill du inte registrera enheten? det är väl ingen fara med det 🙂? du kan ju avbryta beställningen sen när du får se priset om du tycker det är för dyrt så klart. eller finns det inget telefonnr du kan ringa och fråga?

originaldelar är det säkert fler som använder, men det kan möjligen vara så att det är bara om du lagar den hos sony som garantin för vattentätheten kvarstår. ett par tusen får du väl räkna med iaf, om du ska stå för kalaset själv

fö ska du naturligtvis åtminstone försöka få detta fixat på garantin, sony har såpass kända problem med självsprickande glas att de är fullt medvetna om det själva.

Värd på Mobiltelefoner och Android

marcusln7
2016-03-13 21:19
#2

#1 Varför jag inte ville registrera den först var för jag hade tänkt att man var tvungen att fortsätta, men så är det troligen inte när jag väl tänker efter. 😛 Men tack för tipset.

Är det en garanti man får med från Sony när man köper en av deras enheter? Obs, köpte den inte direkt hos en Sony butik.

Tom
2016-03-14 00:05
#3

Jag råkade nyligen trampa sönder glaset på min sonyplatta och det ville de ha 2200 kronor för att byta. Jag hittade en på blocket för ungefär samma pengar som jag köpte istället.

kissidor
2016-03-14 05:56
#4

#2 nej du behöver inte ha köpt den av sony för att det ska gälla

#3 det där är sååååå trist, jag drog min tablet z4 i backen och spräckte skärmen när den var bara ett par veckor gammal. då fanns det definitivt inga billiga beg på blocket att ersätta den med, och det skärmbytet kostade ännu lite mer då. det var lite av semesterkassan som rök, menmen, vad ska man göra?

Värd på Mobiltelefoner och Android

marcusln7
2016-03-14 14:58
#5

#3 och #4, tack för infon och tråkigt med det som hänt, otur man kan ha. Det är synd att dem produkterna från Sony lätt kan gå sönder om man inte har något skydd. 😕Men jaja, annars är ju Sony perfekt, enligt mig 🙂

Upp till toppen
Annons: