Annons:
Etikettappar
Läst 1817 ggr
[Tuulikki]
2016-01-25 23:36

Överfalls-app

Till iPhone finns det en app som heter Not Alone, där man väljer en kontakt (typ ICE) och när man startar appen pluggar man in hörlurar och så spelas lugna ljud (tror det är vågor men har aldrig lyssnat).

Man kan använda den t.ex på väg hem eller om man är ute och går själv. Om någonting skulle hända så drar man ur hörlurarna och då skickas direkt ett sms till ens nödkontakt om exakt information om var man befinner sig. 

Jag sökte efter appen i Play-butiken men hittar den inte. Finns det något motsvarande till android?

Annons:
[Tuulikki]
2016-01-25 23:50
#1

Vill tillägga att jag googlat lite och hittat appen Allone men jag tycker inte den verkar lika smidig som Not Alone där man bara rycker ur hörlurarna om något händer.

kissidor
2016-01-26 06:52
#2

nej det verkar ju inte så tyvärr, det verkar bara vara just den här appen som har det där dra ur hörlurstricket som ju är riktigt smart - om man nu använder trådade hörlurar dvs - och de verkar ju fortfarande inte vara riktigt färdiga med appen för iOS heller så jag kan ju förstå om de fokuserar på det i första hand.

men efter att ha läst recensionerna på appstore tror jag nog jag skulle välja allone hellre, även i iphone (och även om jag använde trådade hörlurar). att man måste vara inne i not alone (dvs som jag förstår kommentarerna inte kan vara inne på till exempel spotify samtidigt) och att man bara kan ha EN nödkontakt låter inte så praktiskt tycker jag 🤔. samt att det verkar funka sisådär med sms:en och sändningen av position. men jag hoppas de bygger vidare på idén och gör en riktigt bra app, och sen också för bägge (ursäkta, alla tre menar jag ju förstås 😉) mobil-OS:en

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Tuulikki]
2016-01-26 07:17
#3

Då kanske allone inte är så dumt ändå! Får prova…🙂

Anmäler mig som testpatrull😉

kissidor
2016-01-26 18:37
#4

ja, jag tror jag ska ladda ner den själv faktiskt, till mig och till dottern - så tack för tipset om att det finns såna här appar 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Tuulikki]
2016-01-26 21:50
#5

#4 Ingen fara, sprid det vidare!😃

[Tuulikki]
2016-02-14 00:37
#6

Jag har laddat ner appen men gillar den inte. Avskyr att man måste logga in med Facebook. Tycker Not Alone var mycket bättre…😕

Annons:
Tom
2016-03-14 00:11
#7

Smart idé, trist att utförandet inte var så bra. Tack för tipset. Tom

Upp till toppen
Annons: