Annons:
Etikettköpråd
Läst 1062 ggr
Odd
1/12/16, 12:31 PM

Windows Surfplatta

Kanske inte riktigt rätt forum, men någon här kanske ändå har råd att komma med!

Jag är ute efter att köpa en billig surfplatta nu när jag har fastnat i Uppsala en vecka utan dator (även om abstinensen är stark är det inte enda anledningen haha) och tänkte höra om någon har några tips på en relativt bra surfplatta med Windows operativsystem som inte kostar en förmögenhet? Helst skulle jag väl vilja ha en för under 1000kr, men samtidigt hade det ju varit bra om den fungerade och inte bara hängde sig också =X, tyvärr sträcker sig min budget inte över 1.500 dock.

Anledningen till att jag vill ha en med just Windows är för att jag vill testa hur den hanterar PC spel när man är på resande fot, specifikt Perfect World (scrolla ner så finns system specs info) på låg prestanda, så jag är inte ute efter något som kan hantera Fallout 4 eller Skyrim precis haha. 

Det viktigaste är väl att den har en acceptabel processor och gott om minne (1gb ram är okej, priset brukar ju stiga rättså fort efter det), och/eller plats för minneskort och bryr mig inte om bagateller som kamera eller bra högtalare så länge den kör appar/browser/youtube utan problem och lagg. USB port är ett plus, men så länge den kan ta en adapter så man kan koppla in tangentbord är det inget måste.

Den enda jag har tittat lite närmare på än så länge är TrekStor Wintron 7.0, (erkänner att det är priset som lockar) men vad jag har förstått av googlesökningar är den processorn bara bra i teorin och inte praktiken?

Tack för tips!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
kissidor
1/12/16, 10:40 PM
#1

laminaplattorna är väl de som säjs vara riktigt prisvärda - men det finns förstås gränser för hur bra platta man kan få för de pengarna 🙂. 

ett alternativ skulle kunna vara att direktimportera en platta från kina, de gör massor med windowsplattor nu, fler än androidplattor verkar det.  då kan du få i vart fall på papperet mycket bättre hårdvara för samma pengar. men sen är frågan om du vill riska dina slantar, får du en defekt platta är det ju inte enkelt att skicka tillbaks den. en del som har ganska hög budget för sina elektronikinköp testköper kinaplattor och kinalurar mest för skojs skull tror jag, de ser det lite som ett lotteri och världen går inte under för dem om de drar en nitlott för en tusenlapp - men för andra kanske det är riktigt riktigt surt att gå på en sådan  nit.

jag föreslår att du tar en kik i swedroids forum om du vill kolla upp det alternativet, där finns rätt många trådar där de diskuterar kinaplattor med windows i, samt även en tråd om vilka försäljare som är mest tillförlitliga: 

http://www.swedroid.se/forum/forums/oevriga-tablets.102/ 

http://www.swedroid.se/forum/threads/naetbutiker-vilka-kan-jag-lita-pa-vid-import-oevriga-fragor-och-svar.123981/

Värd på Mobiltelefoner och Android

Odd
1/13/16, 1:06 AM
#2

#1 Är uppvuxen med kinavaror (farsan har alltid varit tekniktokig och importerat allt som inte kommit till Sverige) och är tyvärr alltför medveten om kvaliten och supporten, så det riskerar jag aldrig med dyra saker som ska hålla länge =X Slutar alltid upp med att man måste köpa en ny iaf xD Så vill helst ha en fysisk butik att gå in i och hålla i varan innan de får mina pengar. Men tack för svaret!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: