Annons:
Etikettsamsung
Läst 3946 ggr
[candy_suki]
2015-10-26 19:45

Något fel med min mobil?

Hatar min mobil…

Detta har bara hänt 2 gånger. 

När jag gå in i en app så fasta det, ingenting reagera…

Jag gick in på Instagram några månad sen och scrollade o.s.v sedan plötslig utan anledning reagera den inte oavsett vad jag trycker på. Skärmen lystes tills batteriet tog slut (mobilen blev väldigt het p.g.a att det inte gick att låsa). 

Nästa morgon startade jag den och laddade eftersom den hade 0% kvar….nu hände det igen…

Jag gick på snapchat = fastnat. Skärmen lyser och jag kan inte göra någonting (kan tyvärr inte ta ut batteri). Hur ska jag göra för att undvika detta hända igen?

Annons:
kissidor
2015-10-27 05:38
#1

candy_suki, du var visst så arg på din telefon att du glömde att berätta vilken telefon du har 🙂! och vet vi inte ens det blir det förstås väldigt svårt att komma med några teorier och förslag. så vad har du för telefon, och hur länge har du haft den? hur pass fullt är minnet och hur ofta startar du om den?

telefoner som inte har löstagbart batteri brukar ha nån annan metod att bryta strömmen så telefonen tvingas till avstängning, normalt sett helt enkelt att hålla inne strömknappen en lång stund - men när jag som sagt var inte ens vet vad du har för telefon så kan jag ju inte veta nåt om det heller 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
2015-10-27 08:45
#2

#1 Förlåt mig, jag har en Samsung Galaxy a3. Använt den ungefär 7 månad. Ha 16GB och det är ungefär 4GB kvar. Jag bruka inte starta om den, bara när t.e.x börja allt bli seg. Jag höll strömknappen rätt länge….men ingenting händer :(

kissidor
2015-10-27 09:09
#3

ok, då är det alltså en ganska ny telefon, och det är ingen superbudgetmodell som kan förväntas uppföra sig illa, och lagringsutrymmet är inte så fullt att det borde bero på det. (men det är alltid bra att starta om telefonen lite då och då)

högst upp på den här sidan hittar du metoden för att tvinga avstängning på den luren, tänkte kopiera den texten bara först, men längre ner står lite fler tips som du kanske vill läsa också: http://www.samsung.com/au/support/skp/faq/1074807

fabriksåterställning som det står om längst ner på sidan är vettigt att testa innan du lämnar in den - det är ändå det första de kommer att göra på verkstaden och de kommer ju inte att säkerhetskopiera något åt dig, så lika bra att göra det själv först 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
2015-10-27 10:07
#4

Tack så mycket för hjälpen!! :) Ska kolla länken du gav mig! :)

Upp till toppen
Annons: