Annons:
Etikettköpråd
Läst 2379 ggr
[Ifokusmedlem]
2015-08-30 22:44

Ny mobil

Hej!

Nu söker jag en likvärdig telefon som S5 med lång batteritid  och minst 5 tums skärm som krav,  har någon tips på vilken? Priset bör helst  ej överstiga 4800 ,  märke spelar mindre roll.

Annons:
[Fyratassar12]
2015-08-30 23:01
#1

Sony z3 är bra och håller batteriet bra Annars Samsung galaxy s6 Sony är övrigt att rekommendera :) Vattentäta och snygga faktiskt Jag gillade z3 för att den var vattentät men inte systemet ;) Sålde min idag då jag har iPhone ;)

felle-j
2015-08-30 23:27
#2

Sony Xperia Z3 skulle jag rekommedera då. En av de längsta batteritiden på marknaden om jag inte har helt fel. Har Z3 Compact och den är som den stora Z3:an men lite, lite sämre på några punkter. Ändå väldigt bra dock.

[Ifokusmedlem]
2015-08-31 01:58
#3

Jag kollade lite på Z3 faktiskt.  Uppgraderar inte Sony till 5.0?
S6 ligger lite för högt i prisklassen.

Felle-j ,  Såg att skärmen "bara" är  4.6 tum på Z3 Compact så det känns rätt mycket mindre än vad S5 är men på vilka punkter anser du att den är sämre?

[Fyratassar12]
2015-08-31 05:49
#4

Z3 håller mot allt typ tappade min ett x antal gånger utan knappt märken det ända som blev va skrapmärken och buckla samt även grov repa på locket till sim. Den är vattentät faktist och när min torkade upp så efter toa badet så funkade högtalaren till slut magiskt nog. Svin bra kamera har den med faktist i klass med iPhones klara bilder. Även smart och snygg om man gillar android så den kan jag vamt rekommendera :) om man vill ha något som verkligen levererar samt håller ;)

[Fyratassar12]
2015-08-31 05:50
#5

Ja det gör dom om inte lite högre ;) Hade nog 5.1.1 på min Sony z3 nyss uppdaterad då med :)

kissidor
2015-08-31 06:22
#6

kan bara hålla med om att xperia z3 borde vara högst intressant för dig. men lg g3 kan du också ta dig en titt på, den är verkligen prisvärd nu - inte lika outstanding batteritid som xperia z3 dock http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2661802

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2015-08-31 06:26
#7

förresten tom lg g4 kvalar nästan in under din budgetgräns, lägger du den på bevakning på prisjakt så kanske den kommer på nån helgrea eller nåt om du inte har så bråttom :) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3117839

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Ifokusmedlem]
2015-08-31 13:10
#8

Trevligt med input!

Fyrtassar ,  Blev bara lite fundersam eftersom på många av modellerna stod det att dem kunde uppgraderas , dock inte på Sony, men om du fick 5.1.1 på din så är det bevis nog.

Kizzidor, Hållbart batteri är viktigt så det är ett måste  så jag hoppar LG
Har du någon erfarenhet av Z3 för övrigt?

Är det främst skärmen som skiljer Z3 och Z3Compact åt?

[Fyratassar12]
2015-08-31 13:41
#9

Nä inte vad jag har hört :) Appel skulle ta efter Sony ;) och göra alla mobiler Nettan säkra skämt pga klantig ofta :)

felle-j
2015-08-31 14:49
#10

Compact är inte direkt sämre, men inte lika bra som Z3. Den är som sagt mindre och därav mindre batteri och lite sämre prestanda. Men det är en väldigt bra telefon ändå. Batteritiden räcker väldigt länge tycker jag. Bättre än min tidigare S3 Mini som jag hade. Ganska ömtålig skärm och baksida men med ett skal och skärmskydd så behöver man inte oroa sig.

Vet inte vilken Androidversion jag har men det har kommit några uppdateringar sedan jag skaffade den för ett halvår sedan.

Ett tips är att läsa recensioner på swedroid.se.

[Ifokusmedlem]
2015-08-31 15:07
#11

Får nog åka och titta på dem tror jag,  det kanske inte är så stor skillnad på Z3  och Compact vad gäller skärmen men iofs är priset också därefter.

Tack för alla tips.

[Fyratassar12]
2015-08-31 17:09
#12

Nä gör så du lär bli jätte nöjd och komma kunna använda den som systemkamera samt mobil pga bra kamera :)

kissidor
2015-08-31 17:14
#13

ifokusmedlem, om du inte kan nöja dig med mindre än z3-modellernas exceptionella batteritid så är ditt val isf redan gjort - alla andra telefoner har sämre batteritid än dem 🙂. om du inte iofs köper en riktig budgettelefon med fruktansvärt klen hårdvara, de kan också ha hyfsad batteritid men är ju tämligen outhärdliga på alla andra sätt.

den erfarenhet jag har av z3:orna är av compacten som min sambo hade och var enormt nöjd med (och jag var riktigt impad också när jag kände på den, riktigt fint flyt och respons) - tyvärr klarade han inte av att vara tillräckligt rädd om den utan spräckte skärmen två gånger och efter andra gången var det nog. nu måste han försöka tåla en samsung galaxy xcover 3 och det är dagligt gnäll om den 😃. 

det kan vara bra att veta två saker just om xperia z-seriens skärmar, de är kända för att spricka lite lättare än andra och tyvärr är det också så att spricker de så fortsätter inte skärmen fungera utan blir som regel mer eller mindre obrukbar. sambons spräckningar får han dock skylla sig helt och hållet själv för, första gången skulle han öppna en öl med telefonen och andra gången hade han en borr i fickan.

jag vet inte om jag skulle hålla med om att z3 compact är ens lite sämre i praktiken dock - den har pga den mindre skärmstorleken lägre upplösning vilket kompenserar för det mindre batteriet. det är väl bara RAM-minnet isf som är 2GB kontra 3GB, men 2GB räcker nog bra i en sony.

men det verkar som att du bara är inne på z3 compact, får man fråga varför? visst, compacten är ju billigare men jag tänkte eftersom du sa att du ville ha över 5" och även z3 kvalar ju in under din budgetgräns 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
felle-j
2015-08-31 20:17
#14

LG G2 är en mobil som har nästan bäst batteritid tror jag, dock så är den lite äldre nu och kanske inget alternativ. Fast den kanske fortfarande uppdateras? I såna fall vore den ju något.

Som kissidor säger så är skärmen väldigt känslig, men ett skärmskydd och skal löser det galant. Jag har tappat min Z3:a flera gånger och har aldrig spräckt skärmen. Tappade mobilen ganska hårt rakt ner i asfalten en gång och skärmen klarade sig fantastiskt nog! Dock så slutade kameran fungera men det var inte så farligt. Bara att lämna in till operatören så fixade dem det.

[Fyratassar12]
2015-08-31 21:20
#15

Hoppas du hittar någon som passar samt spanar in en Sony z3 :) Hade det varit appels operativsystem så hade jag haft den än :)

flisan708
2015-09-01 13:04
#16

Jag kan varmt rekommendera Sony Z3 combact. Haft den sedan i våras och det har varit noll krångel. Sedan gillar jag att den är lite mindre än de större.

[Ifokusmedlem]
2015-09-01 13:13
#17

Det är just batteritiden som är viktig för mig , samt att skärmen inte bör vara mindre än 5. Inte värst lyckat att öppna öl  med mobilen, något man inte ska testa alltså.

Är inte inne på Compact i den bemärkelsen men tyckte  det var stor skillnad på priset för enbart de som skilde dem åt. Jag kan punga ut med 7000 också men max gränsen vad jag ger för en telefon är på 4800  så det är bara trevligt om den är billigare än så.

Har hört  mycket gällande LG G2 inte håller måttet som sig bör, därav osäkerheten. Jag tror mig nog satsa på Z3 och kanske något skal till och hoppas på det bästa.

kissidor
2015-09-01 14:14
#18

Håller med om lg g2, den var känd för fenomenal batteritid - och var nog den bästa androidtelefonen för sin tid, men naturligtvis har andra sprungit om den vid det här laget ☺. Den som har en som är i gott skick kan nog lätt stå ut med den ett tag till, men man kanske inte väljer en sån när man ska köpa nytt 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

felle-j
2015-09-01 19:16
#19

Andra telefoner har nog sprungit om LG G2 på de flesta punkterna, men inte batteritid tror jag. Där är den fortfarande ledande tillsammans med Z3. Samsungs mobilen har värdelösa batteritider, tyvärr. Annars gillar jag dem.

Visper
2015-09-24 23:27
#20

Jag har beställt en Motorola X Play. Den har bra batteritid och är större än Compacten.

Jag har har en Z 3 och ska nu prova Motorola. Risk för att jag blir besviken på kameran. Luren kostar 3 600 kronor och jag hoppas ha den i handen i morgon.

Annons:
kissidor
2015-09-25 06:11
#21

Årets moto x-varianter är ju klart intressanta, du får jättegärna skriva ovh berätta vad du tycker om din x play när du känt på den visper ☺.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Ifokusmedlem]
2015-09-27 19:31
#22

Har ej bestämt mig ännu. Det jag är missnöjd med är all negativ kritik om Z3. Det är inte lätt det här.  Visper : Dela gärna med dig om din åsikt om Motorola X Play.

Upp till toppen
Annons: