Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 5699 ggr
gummimamma
8/30/15, 5:12 PM

Radera ljudböcker ur mobilen

Hejsan!

Jag lyssnar en massa på ljudböcker via Storytel. Då laddar jag ner böckerna i min Sony Xperia så jag kan vara offline. Men nu kan jag inte ladda ner något nytt, för telefonen säger att jag har slut på minne. Jag hade samma problem för ca ett år sedan, och då har jag för mig att problemet löste sig genom att jag hittade ett ställe i mobilen, där alla böckerna jag lyssnat på hade sparats. De fanns kvar i mobilen, trots att jag raderat dem från "min bokhylla" i Storytel! Nu hittar jag inte hur jag kunde komma till det stället där jag kan radera dessa böcker i telefonen. Någon som förstår vad jag menar och vet vad jag kan göra?

Annons:
kissidor
8/30/15, 5:56 PM
#1

jodå jag förstår, jag har också varit med om det där att när man tar bort offlineläget så raderas inte filerna automatiskt.

jag gick in i min telefon nu och letade upp mina offline-nedladdade storytelfiler i android/data/grit.storytel.app/files/abooks.

för att bli klok på vilken som är vilken brukar jag se hur många timmar den är på och räkna ca 20MB per timme så kan jag oftast se på storleken vilken fil som motsvarar vilken bok

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mamitaz
8/30/15, 6:02 PM
#2

Jag hade samma problem, tills nyss! :-) Har precis suttit och löst problemet. Jag gick in på min bokhylla, där var det markerat vilka som ligger offline, då kunde man gå in på inställningar där (en liten rund ring med tre prickar i) och ta bort offline-läget. Mobilen blev glad igen! :-)

kissidor
8/30/15, 6:06 PM
#3

vad bra att det löste sig för dig mamitaz 🙂, men om du läser gummimammas inlägg så ser du att hon har raderat dem från bokhyllan men tyvärr blev de ändå kvar i telefonen av nån anledning

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mamitaz
8/31/15, 11:57 AM
#4

Ja det räcker inte att radera från bokhyllan, det sa jag inte heller, man måste ta bort dom offline, såsom jag beskrev. Jag har precis som trott att det räckte med att ta bort dom från bokhyllan, men telefonen sa att minnet var fullt så jag var tvungen att klura ut hur jag skulle göra. Jag hade 11 böcker som låg offline, så det var inte konstigt minnet var fullt.

kissidor
8/31/15, 1:06 PM
#5

mamitaz, jag förstod precis hur du gjorde och det är så jag alltid gör också 🙂 - men ah, jag har bara förutsatt att gummimamma menade att hon tog bort offlineläget när hon skrev att hon raderade dem ur bokhyllan. men du kanske har rätt i att det är det som är problemet, att gummimamma faktiskt raderade själva boken ur bokhyllan istället för att ta bort offlineläget. men om hon nu gjorde det så kan hon iaf få bort filerna så som jag beskrev för de böckerna hon redan raderat ur bokhyllan

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mamitaz
8/31/15, 7:29 PM
#6

Då är vi överens :-)

Annons:
gummimamma
9/1/15, 6:27 AM
#7

#1 Du har förstått rätt. Men jag hittar inte dit i min mobil! Blir tokig på min mobil! Eller är det min egen dumhet jag blir tokig på?

kissidor
9/1/15, 6:36 AM
#8

gummimamma hur letar du? har du telefonen ansluten till datorn och letar i utforskaren, eller använder du en filhanterarapp direkt i telefonen och i såfall vilken? och menar du att mappen med den sökvägen jag skrev inte finns under android/data, eller menar du att du inte kommer så långt att du hittar android/data?

Värd på Mobiltelefoner och Android

gummimamma
9/6/15, 9:54 AM
#9

Jag hittar inte android/data. Helt värdelös på att pilla med mobiler, datorer och annat tekniskt…

kissidor
9/6/15, 10:03 AM
#10

men letade du från datorn eller med filhanterare i telefonen? jag tror det är lättare att leta från datorn i utforskaren

Värd på Mobiltelefoner och Android

Garnnystanet
9/23/15, 7:39 PM
#11

Finns bra appar för detta att hitta filer i mobilen. Bl.a. så finns Filhanteraren (file manager) som jag själv anser fungerar bra.

____

Medarbetare på Autism.

Upp till toppen
Annons: