Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1568 ggr
Razzora
2015-08-25 05:46

Varför jag har varit borta.

Hej allesammans!

Som ni har märkt så har jag under en tid inte varit så aktiv. I början på året så var jag helt upptagen i mitt nya jobb som gjorde att jag var tvungen att pendla nästan 1,5h till mitt jobb enkel resa. Så när man var ledig så ville man nästan inte se åt en dator då jag satt och programmerare hela dagarna.

Efter 6 månader så lades kontoret ner och jag hade inget att göra (arbetslös ännu en gång) detta var i maj. Strax efter att jag blev av med jobbet så blev sambons pappa dålig.

Hans pappa blev bara sämre och sämre tills dess, i början på juni, att hans hjärta inte längre klarade av att slå och han lämnade jordelivet. Så sambon blev så klart förkrossad då hans far var hans allt.  Men under tidens hans far hade blivit dålig i maj så bestämde vi oss för att säga upp lägenheten vi hade 16mil ifrån där hans far bodde och flyttade ner till stugan vi har i närheten där hans far bodde. 

Några dagar efter vårat beslut att säga upp lägenheten så blev sambons pappa ännu värre och hans hjärta gav upp. Inte så konstigt så tog min sambo det mycket hårt då hans pappa är den enda föräldern som han hade kvar i livet. Efter det så blev det kaos, ni som har varit med om att begrava någon som ni är nära med vet om hur mycket saker man måste tänka på. Jag själv fick begrava min yngre syster för 9 år sedan och vet hur tufft det var för mig, så jag kunde bara tänka mig hur det skulle kännas att förlora en förälder. Efter begravningen som skedde i slutet av juni så har sambon mer eller mindre varit apatisk. Så jag har under runt 1,5 månad fått städa och fixa iordning allt från lägenheten (92 kvadrat meter) som vi bor i nu för att vi ska kunna  flytta till stugan (62 kvadrat meter) som redan har möbler och många andra saker från sambons förra bostäder (saker och ting som är från sedan över 10 år sedan), det är mycket att sortera och mycket tid har gått åt till andra saker istället för att jag har kunnat sitta framför datorn och kunna göra något jag själv vill.

Jag ville bara att ni skulle få reda på detta då jag har varit extremt inaktiv. Jag har bara skrivit när jag har sett att jag har haft en 5 minuters till övers men även detta har varit yttert sällan.

Tack ännu en gång för att ni har varit tålmodiga och ett extra tack till Kissidor för att hon har varit en extremt underbar Medarbetare!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Fyratassar12]
2015-08-27 07:18
#1

Oj fy :( Hoppas det blir bra i stugan :)

Razzora
2015-08-27 15:51
#2

Jadå, det känns som om det håller på och bli bättre och bättre i stugan. Ska bli så skönt när allt är överstökat och vi kan börja och bo istället för att städa hela tiden.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: