Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 3239 ggr
Fridaaaa
8/10/15, 10:59 PM

Sämre mottagning

Märkt att jag fått sämre mottagning på internet sedan sista uppdateringarna på min z3 compact Vad kan det bero på?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
flisan708
8/11/15, 3:05 PM
#1

Jag har lika mobil och har inte märkt hittills någon skillnad. Vad har du för operatör till din? Jag har Comviq.

Fridaaaa
8/11/15, 3:16 PM
#2

#1 Har telenor.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
8/11/15, 3:26 PM
#3

#2 Kan de har ändrat i sin täckning? Jag använder gps:en i mobilen en hel del i jobbet och är mycket ute på landet och kör. Hittills aldrig krånglat.

Fridaaaa
8/11/15, 3:32 PM
#4

#3 Blev så direkt efter uppdateringen. Så känns konstigt om de skulle ändra det precis då. Och de har sagt att det ska bli bättre mottagning här med mobil och internet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
8/11/15, 3:36 PM
#5

#4 Det finns ju forum på appen Xperia Care, kanske står det något mera där. Kan vara värt att kolla.

Fridaaaa
8/11/15, 3:39 PM
#6

#5 Hittar ingen app på mobilen som heter så, inte heller i playbutiken

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
flisan708
8/11/15, 3:53 PM
#7

#6 I min heter den så, kolla i sony apparna för support. Tror du måste logga in på ditt Sony konto/ inlogg.

Fridaaaa
8/11/15, 3:55 PM
#8

#7 Hittade den sen, men hette inte så förrän jag kom in i appen :) Var därför jag inte hittade den hehe

Kollat upp det redan jag fick upp när jag sökte på support :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
8/11/15, 3:59 PM
#9

#8 Kolla med Telenor. Kanske en dum fråga, har du startat om mobilen sedan uppdateringen? Kanske kan något hända då. Om du inte gjort det kan det vara värt att testa.

Fridaaaa
8/11/15, 4:15 PM
#10

#9 Ja den har varit avstängd och omstartad sedan dess.
Telenor kunde inte se att det skulle vara dålig mottagning här ute, sambons telefon fungerar utmärkt (förutom på vanliga ställerna i huset som det alltid fungerar dåligt på) och internet fungerar bra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
8/12/15, 3:17 PM
#11

Fridaakesson har du testat att använda ditt simkort i din sambos telefon eller möjligen en annan telefon?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
8/12/15, 3:55 PM
#12

#11 Har olika slags simkort.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
8/12/15, 5:23 PM
#13

har försökt hitta om det verkar vara förhållandevis många som har samma problem, då brukar man ju få rätt mycket google-träffar direkt - men jag hittar inget. batteritiden tycker en del har blivit sämre (men andra iofs bättre) och så var det nåt annat, men inte mottagningen. hittar inget om det på de forum jag kollat samt att det hände inget med sambons mottagning heller. 

därför har jag tyvärr ingen aning om varför det blivit så för dig frida, eller om det helt säkert har nåt med uppdateringen att göra eller om det kan vara en ren slump att det sammanfaller tidsmässigt 🤔. det enda är ju då det gamla vanliga att testa med en fabriksåterställning om du orkar det

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Fridaaaa
8/12/15, 5:29 PM
#14

#13 Ja batteritiden har blivit mycket sämre. 
Nja kom direkt efter så känns inte så troligt att det skulle vara en slump prick efter varandra :/

Då försvinner väl allting om man gör det? :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
8/12/15, 6:50 PM
#15

Ja en fabriksåterställning tar bort allt du har i din telefon. Därför måste du göra en backup av allt du har på den, tex bilder och filer som du vill ha kvar. Appar och sådant kan du genom att du har ett konto på Google synka till deras server så att du kan ta ner samma appar så det behöver du oftast inte bry dig så mycket. Bara du ser till att synka. Spara kontakter är också vettigt att göra, jag har ingen Sony lur så där vet jag inte exakt hur man ska göra. Kanske någon annan kan hjälpa dig med den biten.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
8/12/15, 6:53 PM
#16

#15 Känns väldigt krångligt, har en hel del på den :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ladydragon
8/13/15, 2:05 AM
#17

ett alternativ kan vara att byta ut simkortet….

hade liknande problem för nåt år sen dock inte efter någon uppdatering och enligt infon Comviq gav mig så kunde det vara simkortet och jag fick det utbytt och efter det så blev det bättre

Fridaaaa
8/13/15, 8:12 AM
#18

#17 Kostar inte det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Razzora
8/14/15, 12:52 AM
#19

Inte om du felanmäler kortet så ska det inte kosta något. Men ring till kundtjänst så hjälper de dig med det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Fridaaaa
8/14/15, 9:18 AM
#20

#19 Tack skaringa dem idag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: