Annons:
Etikettappar
Läst 2761 ggr
leemland
7/29/15, 11:20 AM

Problem med uppdatering av appar

Jag har en Sony Xperia S som nu har börjat klydda(vet den har några år på nacken nu). Men det är så att jag inte kan uppdatera mina appar, det står att där inte är tillräckligt med utrymme. Men för några veckor sedan förde jag över alla mina bilder från mobilen till datorn(jag använder högsta upplösningen) och det va omkring tusen bilder. Och det går fortfarande inte att uppdatera apparna. Speciellt chrome, Gmail och några liknande appar som jag använder en hel del går inte att uppdatera. Jag har till och med tagit bort en del appar för att försöka kunna uppdatera men det går ändå inte. 

Någon som har en aning om vad det skulle kunna va? Eller hur jag skulle kunna göra gör att uppdatera mina appar? (i alla fall dom viktigaste, spelappar bryr jag mig inte om att uppdatera) 

Tack på förhand!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Ladydragon
7/29/15, 12:15 PM
#1

har du kontrollerat hur mycket internminne du har kvar? kolla under inställningar appar eller nåt liknande 

bilder brukar alltid ligga på SD kortet och har inget att göra med internminnet 

tror tyvärr du måste avinstallera fler appar

när du har avinstallerat några appar till så försök att installera Appmgr som ger dig överblick hur stor plats apparna tar och vilka du kan flytta över till SD kort tror även du ska rensa cachen det brukar frigöra en hel del plats

leemland
7/29/15, 1:03 PM
#2

Tack för svaret ska kolla upp de direkt. 🙂 

Där är inget SD kort alls i telefonen, där står att man kan lägga till de för att utöka minnet men där finns ingenstans att lägga in de. 

Jag gick in där du nämnde inställningar - appar. Där står att där bara är 391MB ledigt 🤔 Får väl kolla med lagringsplatserna på telefonen och se om man kanske kan flytta runt något. 
Vill helst slippa avinstallera fler appar då dom som är kvar är de jag använder mest.. 😐

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ladydragon
7/29/15, 5:56 PM
#3

#2 nja tror nästan du redan har ett SD kort i telefonen 

annars så är Google en utmärkt hjälp om var man hittar SD kort platsen Länk

men har du verkligen inget sd kort i telefonen så borde du verkligen köpa ett så du kan lägga bilder musik och vissa appar där…O.B.S det är inte hela appar som går att lägga där men en del av dom som frigör en del av internminne 

och 391 mb kvar är väl i minsta laget runt 250-300 mb om jag minns rätt brukar väl va det minsta innan telefonen säger till om lågt internminne o man kan få problem att installera uppdatera appar

tänk oxå på att lågt internminne bland annan kan strula till med sms svårt att ta emot och skicka för den delen oxå

leemland
7/29/15, 8:15 PM
#4

#3 Tack än en gång för ditt svar!

Jag kollade videon som va med i din länkning. Och även om det sägs att man ska kunna sätta i ett SDkort så går det inte. Dom har endast  minne inbyggt. 😕 
Får väl se hur jag gör. Får väl låta bli att uppdatera apparna om det inte är absolut absolut nödvändigt… Troligtvis blir en ny mobil i höst i så fall .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: