Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1985 ggr
Tom
2015-07-29 11:05

Oneplus 2 - köpa?

Det här verkar vara en mycket intressant Androidmobil. Hårdvaran är i klass med toppmobilerna men priset ungefär hälften. https://oneplus.net/ro/2 Är det någon som har egna erfarenheter av den förra som kan berätta mer om den?

Annons:
diirory
2015-08-28 16:25
#1

Jag känner en hel del som har OPO1, och kan tycka den blev lite överhypead. Men visst, trevlig lur om än med några buggar. Spanar du på nätet lite (mot Kina-hållet) finner du fler lurar med galet bra prestandra för pengarna! Så njä, jag hade hoppat just OPO2.

kissidor
2015-08-29 10:22
#2

läs swedroids pinfärska och mycket utförliga recension om du inte redan har gjort det 🙂: http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-oneplus-2/

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tom
2015-10-24 22:50
#3

Nu har jag en opo2 och är väl inte superimponerad. Speciellt med tanke på att priset tangerar tex LG G4 som jag också har. Det är inget direkt fel på OnePlus2 men ingen större imponatorfaktor heller. Den känns lite tung och klumpig men baksidan har en skön textur. Hade den kostat någon tusenlapp mindre hade den varit klockren men det hade å andra sidan de flesta andra Premium mobiler också varit… Jag kommer att behålla min G4 utan tvekan. Tom

kissidor
2015-10-25 07:01
#4

Är inte ett dugg förvånad över att du föredrar din g4 - kollar man tex användarrescensionerna på prisjakt så ser man att lg g4 tycks ha den svenska mobilmarknadens just nu nöjdaste ägare 🙂. tydligen är den en riktigt skaplig uppgradering även från direkta föregångaren g3, och det är ju inte alltid man upplever så påtaglig förbättring på bara ett år. 

Tyvärr är jag och dottern (som idag har en g3 men skulle önska sig en bättre kamera) inte helt förtjusta i den där lädergrejen, + att plastbaksidorna är mycket fulare än g3:ans. Sen är det också lite synd att de har ökat yttermåttet med samma skärmstorlek. Men en riktigt bra lur verkar den vara iaf 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tom
2016-03-14 00:02
#5

Kan passa på att uppdatera lite. Jag har kvar G4:an och är fortfarande enormt nöjd med den. Trots många installerade appar och hård användning både privat och i jobbet som hantverkare fungerar den utan minsta problem. (Jag har aldrig haft skydd på mobilen)

Upp till toppen
Annons: