Annons:
Etikettroot-custom-roms-utveckling
Läst 1438 ggr
[HelwardMann]
6/11/15, 11:51 AM

Timeout för låsskärmen i CM 12.1

Finns det något sätt att hålla låsskärmen i CM 12.1 tänd längre än standard? Jag har prövat att ändra inställningen för viloläge under Skärm & Ljus, men den påverkar inte hur länge låsskärmen är tänd.

Jag har en text under Ägarinformation, som visas på låsskärmen, och den texten är så lång att den måste rulla, och skärmen hinner släckas innan hela texten rullar förbi. Eftersom jag har en allvarlig sjukdom, och texten innehåller information om detta, känns det viktigt att hela texten går att läsa.

Luren är rootad, jag har SQLite Editor installerad, och jag är inte rädd för att använda den, så om det inte går att ändra i användargränssnittet, har jag inga problem med att redigera konfigurationsdatabaser, bara jag vet vad jag ska ändra.

Annons:
kissidor
6/11/15, 2:34 PM
#1

har du testat att ställa denna fråga till att börja med i swedroids forum? jag känner att svaret på din fråga ligger lite ovanför mitt huvud 😃. nästa anhalt blir ju xda då - eller varför inte helt enkelt fråga i cyanogenmods eget forum: http://forum.cyanogenmod.org/

Värd på Mobiltelefoner och Android

[HelwardMann]
6/11/15, 3:02 PM
#2

#1 Jag kollade på CM:s forum, och någon hade ställt en liknande fråga för c:a två år sedan, och tipset då var att pröva en annan låsskärm. Ska kolla in Swedroid också, men jag tänkte att jag börjar någonstans där jag redan är reggad. 🙂

Upp till toppen
Annons: