Annons:
Etikettappar
Läst 8454 ggr
[candy_suki]
2015-05-08 20:32

Mailen uppdateras inte

Har detta hänt er? Min mobil är lite konstig…jag får inte mail, min mobil kopplas ju till min mail men … jag måste gå in och trycka på ''uppdatera''  så att jag får alla mail jag missade. Hur fixa man det? Jätte irritera :( 

Tack för svar! :)

Annons:
kissidor
2015-05-09 11:32
#1

har det funkat förut i den här telefonen?

undrar även för att lättare kunna svara:

vilken mobil är det?

vilket mailkonto är det (alltså inte dina personliga uppgifter förstås, utan alltså är det yahoo, gmail, etc)?

vilken mailapp använder du?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
2015-05-09 12:02
#2

#1 Japp, det har funkat förut. Det har funkat i 1 månad sedan fick jag ingen brev automatisk :/ 

Det är en Samsung Galaxy Alpha, hotmail. Jag använder mailappen som mobilen redan har.

kissidor
2015-05-09 12:04
#3

ok, har du varit in och tittat i mailappens inställningar om den fortfarande är inställd på push?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
2015-05-09 12:31
#4

#3 Vart hittar man ''inställd på push''?? Försökte hitta men hitta inte :/

kissidor
2015-05-09 13:06
#5

nu blir detta verkligen inte optimalt eftersom vi inte har likadana telefoner och inte samma version av operativsystemet - min beskrivning av var du hittar detta kanske inte stämmer så bra med andra ord.

men försök iaf med detta 🙂: gå in i mailappen, de tre strecken eller möjligen prickarna uppe till vänster eller höger trycker du på så får du upp en meny, scrolla ner till inställningar och tryck på det. då listas dina mailkonton där och då väljer du ditt hotmailkonto - och då ska du få upp ett antal inställningar som är specifika för det kontot, tex hur ofta du vill att det ska synkas, och då ska det framförallt inte stå på "aldrig" förstås för då är det bara manuell hämtning som gäller. med push ligger den ju på hela tiden och kollar och det är väl så de flesta vill ha det, men dock drar det ju batteri förstås så bryr man sig inte om att få mailen direkt kan man ju välja tex 1 gång i timmen istället

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
2015-05-09 13:19
#6

#5 Tack så jätte mycket ! Gjorde som du sa, nu fick jag massor med mail XD 

Tack tack!! 🙂📱!!

Annons:
kissidor
2015-05-09 13:32
#7

åh men vad bra att det funkade 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
2015-05-09 13:40
#8

Vänta lite …. :/ nu fungerade inte igen :( det är på push men jag förstår inte T_T

kissidor
2015-05-09 14:46
#9

ajdå 😕- beklagar men då vet jag inte vad som är fel. du kanske skulle kunna testa med att ta bort kontot och sen lägga in det igen och se om det blir nån skillnad. funkar inte detta skulle jag rekommendera dig att ladda ner hotmails egen app, dvs outlook-appen och testa att använda den istället. det finns även en drös andra appar som stöder hotmail-adresser tror jag men du kan ju testa detta först.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
2015-05-09 14:47
#10

#9 Sökte bland engelska hemsidor, nu har jag fixat det :) hehe

kissidor
2015-05-09 15:04
#11

ok, kan du berätta vad lösningen var ifall nån annan får samma problem 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
2015-05-09 15:09
#12

Javisst! :) Jag gick in till inställning sedan på dataanvändning sedan finns det 3 prickar på högra sidan då track jag på den sedan fick jag olika alternativ en av de var "synkronisera data automatisk". Jag aktiverade den sedan fungerade mailed 😊 Yay :)

kissidor
2015-05-09 15:30
#13

skumt att det hade stängt av sig då 🤔, det kanske var nån batterisparfunktion som hade aktiverats. hursomhelst, tummen upp för google sök 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[candy_suki]
2015-05-09 16:45
#14

#13 Kanske 😃

*Tummen upp*

Upp till toppen
Annons: