Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1503 ggr
Imasy
2015-05-05 22:31

Google tog mina pengar

Jag vet inte om jag är på rätt ställe nu, men jag chansar.

Det är såhär, att jag köpte diamater till min sons clash of clans spel på mobilen. Eftersom paypal fanns som betalalternativ valde jag detta.

Efter ett dygn hade han fortfarande inte fått dessa diamanter, och jag tog kontakt med Googles support (på engelska) som står som säljare på paypal-utdraget.

Jag får då veta, att de tänker inte ge mig vad jag har köpt, och på förfrågan om återbetalning så nekar de det också, för de kan tydligen bara betala tillbaka (?) om jag inte anger min google wallet mail.

Jag har förklarat för dem att jag har ingen google wallet och kommer således inte skaffa heller, då jag inte vill att de ska ha tillgång till mitt kontokortsnummer.

Synd för dig var typ svaret på det.

Vad gör man nu? Finns det någon svensk support man kan ta kontakt med? Google lär väl också omfattas av någon köplag etc.

Annons:
[Kamillah]
2015-05-05 22:34
#1

om du ej kan komma överens med säljaren så öppnar du ett case på paypal och de fixar detta åt dig. Du har garanti när du gör köp via paypal.

AnneN
2015-05-05 22:36
#2

Kanske hittar du rätt kontakt här https://www.google.se/contact/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Imasy
2015-05-05 22:36
#3

Ja det handlar ju inte om många kronor, handlar väl mer om principen att jag vill inte bli tvingad att skaffa en massa sk*t jag inte vill ha för att få mitt köp att gå igenom.

Ska kontakta paypal får se om de kan hjälpa mig :)

Imasy
2015-05-05 23:19
#4

Alltså man kan ju bli helt vansinnig på att konversera med googlefolket.

Har förklarat och förklarat för dem hur det ligger till, gett dem alla mailadesser osv. Då duger de inte. Sen helt plötsligt så ska det skickas mail från dessa adress som nyss inte dög.

Näe usch, har aldrig gillat googles tjänster och support, krångligt och invecklat till tusen, vilket de fick veta också i mitt arga mail tilbaka. Orkar inte tjafsa vidare med dem.

kissidor
2015-05-06 10:49
#5

har du kontaktat supercells support? jag skulle nog ha vänt mig till dem i första hand och haft större förväntningar på att de kan ordna upp det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Imasy
2015-05-06 10:57
#6

#5

Vad är supercell?

Annons:
kissidor
2015-05-06 12:05
#7

spelföretaget som tillhandahåller Clash of Clans, det är ju de som inte gett er diamanterna 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Imasy
2015-05-06 12:56
#8

Aha, ja jag har noll koll på spel ;) Saken är ju den att det är google som sitter och håller på pengarna och vägrar låta betalningen gå igenom.

kissidor
2015-05-06 13:50
#9

aha, har du fått veta att det är det är - det framgick inte för mig. skulle behövt läsa exakt vad som skrivits mellan er för att bli klok på det. men de är dragna från paypalkontot alltså?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: